نماینده دائم روسیه در سازمان های بین المللی:

مسئله نیروگاه بوشهر، بر مذاکرات برجام بی‌تاثیر است

نماینده دائم روسیه در سازمان های بین المللی در وین اعلام کرد که مسائل مرتبط با نیروگاه اتمی بوشهر، تاثیری در مذاکرات احیای برجام ندارد.
کد خبر: ۱۳۲۳۷۹۸

به گزارش جام جم آنلاین، میخائیل اولیانوف افزود: اختلافات احتمالی روسیه و ایران در نیروگاه هسته ای بوشهر نمی تواند بر روند مذاکرات در مورد احیای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در مورد برنامه هسته ای ایران تاثیر گذارد.

پیشتر برخی رسانه های غربی مدعی اختلاف نظر تهران و مسکو در مورد نیروگاه هسته ای بوشهر در خصوص پرداخت حقوق نیروها خبر داده بودند، امری که گفته می شود ممکن است در روند مذاکرات وین اثر گذارد.

نماینده روسیه گفت: این گمانه زنی ها با واقعیت مطابقت ندارد و اگر مشکلی در روابط بین نهادهای اقتصادی به وجود آید، نمی تواند بر روند مذاکرات وین در مورد احیای برجام تاثیر داشته باشد.

هفته گذشته ششمین دور مذاکرات درمورد احیای کامل برجام در وین به پایان رسید که بازگشت واشنگتن به توافق را پیش بینی می کند. این مذاکرات از ماه آوریل (فروردین) در پایتخت اتریش در حال انجام است.

گروه ۱+۵ متشکل از آمریکا، انگلیس، آلمان، چین، روسیه و فرانسه و ایران در سال ۲۰۱۵ برنامه اقدام جامع مشترک را منعقد کردند.

این توافق، لغو تحریم های ضد ایرانی در ازای محدود کردن برنامه هسته ای ایران را شامل می شد.

در ماه مه ۲۰۱۸، دونالد ترامپ رئیس جمهور وقت آمریکا، تصمیم گرفت به صورت یک طرفه از توافق برجام خارج شده و تحریم های سختی علیه تهران را بازگرداند.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا در ماه مه ۲۰۱۸ کشورش را به صورت یک جانبه از توافق خارج و تحریم های سختی را علیه ایران اعمال کرد.

ایران نیز در پاسخ، کاهش تدریجی تعهدات خود در قالب توافق را اعلام کرد.

منبع: ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها