سخنگوی صنعت برق خراسان خبر داد :

هفته آینده احتمال بازگشت خاموشی ها به مشهد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی اعلام کرد:

مصرف 50 درصد برق تولیدی استان در بخش کشاورزی

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: 50 درصد از برق تولیدی استان در بخش کشاورزی مصرف می شود.
کد خبر: ۱۳۲۲۸۱۰

به گزارش جام جم آنلاین خراسان رضوی، مهندس محسن ذبیحی اظهار کرد: در استان خراسان رضوی یک میلیون و 350 هزار مشترک داریم که از این تعداد 10 هزار مشترک آن در بخش کشاورزی است که تنها 50 درصد برق تولیدی استان را به خود اختصاص داده اند.

وی با بیان این که قطعی برق در استان تا شهریور ماه ادامه دارد ،افزود: برای جلوگیری از قطع برق چاه موتورهای کشاورزی با تفاهم نامه ای که بین شرکت برق و نظام صنفی کشاورزان منعقد شده است مقرر شد دو روز در هفته چاه موتورهای کشاورزی در پیک بار مصرف خاموش شود و می طلبد برای عبور از این بحران همه پای کار بیایند  و در سایه تعامل و همدلی با مدیریت مصرف برق شاهد کمترین خاموشی چاه موتورهای کشاورزی در منطقه باشیم.

وی به برخورد با انشعابات برق غیر مجاز اشاره کرد و گفت: در این خصوص تیم هایی از ادارات برق فعال می شوند و درصورت مشاهده با انشعابات غیر مجاز برخورد قاطع می کنند و پس از تشکیل پرونده متخلفان به مراجع قضایی معرفی می شوند.

وی افزود: خوشبختانه شهرستان بردسکن یکی از شهرستان های موفق در استان است و امیدواریم با برق رسانی به دو روستای باقی مانده در مناطق عشایری بردسکن تا پایان امسال 100 درصد روستاهای این شهرستان از نعمت برق برخوردار شوند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی اظهار کرد: براساس مصوبه هیئت وزیران درسال ۹۵ تمامی ادارات مکلف هستند ۲۰درصد از برق مصرفی خود را از طریق نیروگاه ‌های خورشیدی تامین کنند که خوشبختانه شرکت برق توانسته تمامی ادارات خود را در استان به نیروگاه خورشیدی مجهز کند و در بردسکن تنها اداره برق و بنیاد مسکن این مصوبه را اجرایی کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به این که بردسکن در حوزه صنایع و معادن از ظرفیت و پتانسیل خوبی برخوردار است می‌توان  با احداث نیروگاه خورشیدی مشکل برق خود را برای همیشه رفع کرد. در بحث احداث پست برق 132 کیلو ولت تامین برق معادن منطقه  نیز پیگیری های لازم صورت گرفته که امید است در آینده نه چندان دور این مهم اجرایی شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها