شبکه لبنانی المیادین در ساعتی مانده به پایان أخذ رأی در انتخابات ایران گزارش کرد، ایرانی‌ها تصمیم خود را گرفتند و صندوق‌های رأی حساب و کتاب بیگانگان را بر هم زد.
کد خبر: ۱۳۲۱۷۰۹
به گزارش جام جم آنلاین، شبکه خبری المیادین همزمان با انتخابات ریاست جمهوری در ایران و در چارچوب پوشش ویژه این رویداد جمعه شب، برنامه تحلیلی آخر شب جمعه را به انتخابات اختصاص داد.

المیادین در این گزارش با بیان اینکه «صندوق‌های رأی، حساب و کتاب خارج را بر هم زد» به واکنش مخالفان جمهوری اسلامی در خارج اشاره کرد و ضمن بیان اینکه آنان انتخابات ایران را دنبال کردند، اما با ابراز تردید کردن در سلامت انتخابات و تحریک رأی‌دهندگان، پرسید: «چرا غرب از اقدامی دموکراتیک که به سودش نباشد، می‌ترسد؟».
 
این شبکه لبنانی با رصد برخی رسانه‌های رژیم صهیونیستی و بیان اینکه پژواک انتخابات ایران در تل‌آویو پُر قوت بود و نشانه‌های نگرانی از آن هویداست، این سوال را مطرح کرد که نتیجه انتخابات و تغییر جدید، توافق هسته‌ای را متوقف می‌کند یا به جلو می‌برد.
 
در ادامه مجری المیادین گفت: با جوهر انتخاباتی کاملا مشخص، ایرانی‌ها نقشه راه آینده خود را ترسیم و گزینه‌های خود را تعیین و ثابت کردند که اختلاف‌نظر یک چیز است و بیان آن چیزی دیگر. این پدیده در جامعه ایران ثابت است چرا که حیات سیاسی در این کشور تنوع جامعه آن را به نمایش می‌گذارد. انتخابات امروز ایران در انعکاس خبری غربی‌ها گل‌وبلبل نبود و مطبوعاتش قبل از آنکه انتخابات ایران آغاز شود، آن را آماج انتقادات قرار دادند و همزمان در انتخاب گزینه‌های رأی‌دهندگان دخالت کردند؛ رفتاری که با الفبای دموکراسی منافات دارد.

المیادین در ادامه افزود، رسانه‌های غربی به همراه یک رسانه خلیج [فارسی]در انتخابات ایران تشکیک کردند حال آنکه رهبر انقلاب ایران گفت، برخی منتقدان انتخابات ایران فرق صندوق رأی و صندوق میوه را نمی‌دانند.

حسین رویوران کارشناس امور سیاسی منطقه میهمان برنامه تحلیلی «المسائیة» جمعه‌شب المیادین بود و گفت، در چهل‌وسه سال گذشته در عمر انقلاب هیچ انتخاباتی نه تنها لغو نشده بلکه به تعویق هم نیفتاده است. اینکه انتخاباتی در ایران برگزار می‌شود و هیچ کس آن را تحریم نمی‌کند نشان می‌دهد که همه در داخل ایران متحدند و خواستار تغییر تحت سقف نظام موجود هستند.
 
«جو معکرون» کارشناس امور سیاسی آمریکا در واشنگتن دیگر میهمان المیادین بود و در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آمریکا چطور به این انتخابات آمریکا می‌نگرد و قبل از برگزار شدنش از آن انتقاد می‌کند، گفت، دولت جو بایدن نگاهش با نگاه دولت سابق فرق می‌کند. دولت دونالد ترامپ می‌گفت، ایران یعنی نظام [آیت‌الله]خامنه‌ای و در نتیجه فرقی بین رئیس جمهور اصلاح‌طلب یا غیر اصلاح‌طلب نیست. اما دولت بایدن

انتخابات ایران بیانی از اعتراضی ایرانی‌ها به سال‌ها تحریم‌های اعمالی آمریکاست. دولت آمریکا در حالی که در حال مذاکره است، در عین حال منتظر نتیجه انتخابات هم هست.
 
منبع: خبرگزاری فارس
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها