معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی:

بیماران خاص و صعب العلاج در کرمانشاه کمبود دارو ندارند/ارائه برخی خدمات دارویی به این بیماران رایگان است

دکتر روشنی گفت: بیماران خاص و صعب العلاج برای تامین دارو مشکلی ندارند و اگر امکان تهیه داروی مشابه در داخل برای بیماران وجود نداشته باشد از نمونه خارجی آن استفاده می شود.
کد خبر: ۱۳۱۶۹۵۳

 به گزارش جام جم آنلاین کرمانشاه؛ معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت:بیماران خاص و صعب العلاجی که در سامانه دانشگاه علوم پزشکی ثبت نام کرده اند می توانند از برخی خدمات دارویی به صورت رایگان بهره مند شوند .

دکتر روشنی افزود: تعداد بیمار خاص و صعب العلاج استان که در سامانه دانشگاه علوم پزشکی ثبت شده اند ۴ هزار و ۵۰۶ نفر است و ممکن است برخی از این بیماران به دلایلی هنوز اقدام به ثبت نام در این سامانه نکرده باشند.

وی خاطر نشان کرد: بیماران خاص و صعب العلاج می توانند برای ثبت نام به معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مراجعه کنند.

معاون درمان دانشگاه تصریح کرد: از آغاز واکسیناسیون کرونا تا کنون حدود ۲ هزار و ۵۰۰ بیمار در استان واکسن کرونا دریافت کرده اند و مشکلی در زمینه واکسیناسیون بیماران خاص و صعب العلاج وجود ندارد.

او همچنین یادآور شد: برای تزریق واکسن به این بیماران اطلاع رسانی های لازم در فضای مجازی ، رسانه ها و دانشگاه علوم پزشکی انجام شده است و نیمی از جمعیت بیماران خاص واکسن کرونا دریافت کرده اند

روشنی اظهار کرد: همچنین فراخوان انجام واکسیناسیون بیماران هم در سایر شهرستانها ی استان صورت گرفته است.

معاون درمان دانشگاه ادامه داد: انجام اعمال جراحی در زمان شیوع کرونا ریسک بسیار بالایی دارد و بر اساس دستورالعملهای وزارت بهداشت و برای کمک به سلامت بیماران انجام اعمال غیر ضروری که در آن مصرف داروهایی که سیستم ایمنی بدن را ضعیف می کند و از حساسیت ویژه ای برخوردارند با زمان سنجی و در صورت مناسب بودن شرایط انجام می شود .

وی گفـت: همچنین تعداد ۶۴۲ بیمار دیالیزی در استان وجود دارد و این در حالی است که اعمال جراحی بیماران پیوند کلیه یک جراحی در سطح فوق تخصصی است .

روشنی یادآور شد: فرآیند جراحی پیوند کلیه از سال ۱۳۶۸ در استان کرمانشاه کلید خورد و کرمانشاه در زمینه اعمال جراحی پیوند کلیه رکوردار است و از آن زمان تاکنون حدود ۱۸۰۰ جراحی پیوند کلیه در استان کرمانشاه انجام شده است.

وی در پایان گفت: در سال گذشته چهار عمل پیوند کلیه و امسال نیز تا کنون دو مورد عمل جراحی پیوند کلیه در استان انجام شده است.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها