به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از پدال، در آن زمان البته اکثر ما ایدهای از اینکه طراحیهای صنعت خودرو در طول ۳۰ سال آینده چگونه خواهد بود نداشتیم. در زمان حال شاهد این هستیم که خودروها بزرگتر و بیشک گیراتر و باابهت تر از قبل شدهاند. اگر در آن زمان طراحی نسل فعلی هوندا سیویک را به ما نشان میدادید قطعاً فکر میکردیم این یک شوخی است.
زمان میگذرد و ما این بار میخواهیم نگاهی به آینده داشته باشیم. Budget Direct رندرهایی جالب از خودروهای مشهور و محبوب در سال ۲۰۵۰ را منتشر کرده و میخواهیم باهم نگاهی به این خودروها داشته باشیم. با ما همراه باشید.
علیرغم محبوبیت بالای کراس اوورها و شاسیبلندها سیویک در دهمین نسل خود نیز خودروی جذاب و محبوبی است. ما هماکنون با پروتوتایپ یازدهمین نسل سیویک آشنا شدهایم اما به نظر شما ۳۰ سال بعد این خودرو چه شکلی خواهد بود؟ البته که با محصولی تمام الکتریکی و شاخصههای طراحی آکورا NSX فعلی و CRZ روبرو خواهیم شد.
درست مثل هوندا، تویوتا کرولا هم نام معتبری در دنیای خودرو است. Budget Direct کرولای ۳۰ سال بعد را از روی کانسپت i سال ۲۰۱۷ طراحی کرده اما دارای دربهای قیچی و استایلی خاص است.
نسل فعلی کوروت پیشرانه وسط احتمالاً بزرگترین تغییر در طول عمر خود را تجربه کرده و بنابراین کانسپتی سوپرکار مانند در سال ۲۰۵۰ خیلی دور از ذهن نخواهد بود.
همانند کوروت فورد موستانگ نیز با معرفی موستانگ مک ای قدم به دنیای مدرن گذاشته است. در طراحی موستانگ ۲۰۵۰ رگههایی از مک ای الکتریکی دیده میشود که در پروفایل یک فست بک قرار گرفتهاند. از نظر ما طراحی موستانگ در ۳۰ سال آینده جذاب از کار درآمده است.
آینده جگوار XJ کاملاً الکتریکی خواهد بود اما این به معنی طراحی خسته کننده نخواهد بود. در سال ۲۰۵۰ شاید یک سدان الکتریکی روان با دربهای عقب مشابه رولزرویس رخنمایی کند، محصولی که رندر آن را مشاهده میکنید.
نسل بعدی مرسدس بنز SL قطعاً در جادهها خواهد بود و ما قبلاً پروتوتایپ های آن را در حالت تست دیدهایم. پس از ۳۰ سال شاید این مرسدس کم ارتفاع به جلوپنجرهای بزرگ مجهز شود. باید منتظر ماند و دید آینده چگونه رقم خواهد خورد.
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
بازگشت ترامپ به کاخ سفید چه تاثیری بر سیاستهای آمریکا در قبال ایران دارد؟
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
رضا جباری: درگفتوگو با «جام جم»:
بهتاش فریبا در گفتوگو با جامجم: