به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از پدال، این ماشین روی پلتفرم GA-L تویوتا ساخته شده که امکان انتقال اجزای سیستم سلول سوختی را از زیر کابین به محفظهٔ جلو فراهم کرده است. این کار موجب تعادل بهتر شاسی و همینطور ایجاد کابین پنجنفرهٔ جادارتری شده است. علاوه بر این، به لطف این طرح جدید، تویوتا توانسته سه مخزن هیدروژن را در خودرو جای دهد.
این مخازن که بهصورت T شکل در خودرو نصب شدهاند، شامل یک مخزن کشیده بهصورت طولی در زیر کف خودرو به همراه دو مخزن کوچکتر بهصورت عرضی در زیر صندلیهای عقب و صندوق بار میشود. این سه مخزن مجموعاً ظرفیت ذخیرهٔ ۵.۶ کیلوگرم هیدروژن را دارند که نسبت به ظرفیت ۴.۶ کیلوگرمی نسل قبل افزایش قابلتوجهی داشته است. تویوتا همچنین باطریها و موتور الکتریکی را هم بالای محور عقب نصب کرده که این کار توزیع وزن ۵۰-۵۰ را برای میرای به همراه داشته است.
میرای مدل ۲۰۲۱ همچنین به سیستم سلول سوختی جدیدی هم مجهز شده که مثل نسل قبلی از پلیمر جامد استفاده میکند اما کوچکتر است و با وجود سلولهای کمتر، از چگالی قدرت بیشتری برخوردار است. مبدل پیل سوختی هم ۲۱ درصد کوچکتر و ۲.۹ کیلوگرم سبکتر از نسل قبلی شده است. علاوه بر این، در میرای جدید بجای باطریهای نیکل-فلزی قبلی، از باطریهای لیتیوم یونی ولتاژ بالا استفاده شده که چگالی قدرت بالاتری داشته و ۲.۶ کیلوگرم سبکتر هستند.
قوای محرکهٔ این سدان هیدروژنی جدید ۱۸۰ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. میرای جدید با هر بار سوختگیری بهطور تخمینی توانایی پیمودن حدود ۶۵۰ کیلومتر را دارد که پیشرفت چشمگیری را نسبت به بُرد ۵۰۰ کیلومتری نسل قبلی نشان میدهد. آمریکاییهای میتوانند میرای جدید را در دو تیپ XLE و لیمیتد خریداری کنند اما هنوز قیمت آنها اعلام نشده است.
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
بازگشت ترامپ به کاخ سفید چه تاثیری بر سیاستهای آمریکا در قبال ایران دارد؟
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
رضا جباری: درگفتوگو با «جام جم»:
بهتاش فریبا در گفتوگو با جامجم: