یک مطالعه جدید نشان می دهد  اکثر بیماران کرونایی که در بیمارستان ها بستری شده اند از علائم عصبی رنج می برند. نرخ مرگ و میر در این افراد نیز بالاست.
کد خبر: ۱۲۷۹۰۲۱

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از دیلی میل، محققان دریافتند بیش از 80 درصد از بیماران کرونایی بستری شده در بیمارستان ها از سردرد ، سرگیجه ، درد عضلانی و  انسفالوپاتی که به عنوان تغییر عملکرد ذهنی نیز شناخته می شود، رنج می برند. نرخ مرگ و میر در میان بیماران کرونایی که علائم عصبی را نیز نشان داده اند ، بسیار بالاست.

متوسط اقامت در بیمارستان برای بیماران با این علائم سه برابر بیشتر بود و خطر مرگ و میر هم هفت برابر بیشتر تخمین زده شده است.

این مطالعه در شیکاگو و در بیمارستان مغز و اعصاب انجام شده و نتایج حاصله از آن می تواند به پیشگیری از بحرانی شدن اوضاع یک بیمار کمک کند. این مطالعه بر روی بیماران مختلفی انجام شد.

داده های حاصل از این تحقیق نشان داد که 42 درصد از بستری شده ها علائم عصبی را از همان ابتدا نشان داده اند اما 63 درصد از آنها در بیمارستان این علائم عصبی را در بدن خود احساس کرده اند.

82 درصد نیز گفتند که در طول دوره بیماری خود حداقل یک علامت عصبی را تجربه کرده اند.

شایعترین علائم عصبی، درد عضلانی بود که حدود 45 درصد بیماران از آن رنج می بردند و 38 هم درصد هم از سردرد شکایت کردند.

حدود 16 درصد مبتلایان به اختلالات چشایی مبتلا شده بودند و 11 درصد نیز اختلالات بویایی را گزارش کرده اند. کمتر از دو درصد بیماران عوارض شدیدی مانند تشنج ، سکته مغزی یا اختلالات حرکتی را تجربه کرده اند. پس از ترخیص ، بیش از دو سوم بیماران مبتلا به انسفالوپاتی قادر به مراقبت از خود در خانه نبودند.

تقریباً یک سوم بیماران هر کدام سرگیجه و انسفالوپاتی را گزارش کردند که این اتفاق زمانی رخ می دهد که یک بیمار دچار یک تغییر روحی می شود و آنها را گیج می کند.

دکتر ایگور کورالنیک ، رئیس بیماری های عفونی عصبی و مغز بیمارستان شیکاگو گفت: اکنون ما به دنبال توصیف اثرات عصبی طولانی مدت کرونا و نتایج شناختی در بیماران مبتلا به انسفالوپاتی هستیم.ما در حال مطالعه بر روی این موضوع هستیم که ابتلا به عوارض عصبی چه ارتباطی با بستری شدن در بیمارستان ها دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها