عامل کاهش «استرس کرونایی» چیست؟

یکی از بزرگ ترین پدیده هایی که از زیرشاخه های پاندمیک کرونا محسوب می شود استرس و اضطراب ناشی از این بیماری در سراسر جهان است. اما این استرس را می توان با یک راهکار کاهش داد.
کد خبر: ۱۲۷۳۸۹۰

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از دیلی میل، یافته های بر مبنای یک نظرسنجی اثبات کرده هر چقدر اطلاعات و آگاهی همه جانبه مردم نسبت به ویروس کرونا بیشتر باشد استرس و اضطراب ناشی از ابتلا به آن کمتر می شود. این تحقیق در اوهایوی آمریکا انجام شده است.

بر اساس این تحقیقات مردم هر چقدر اطلاعات علمی خود را نسبت به ویروس کرونا بالاتر ببرند به همان نسبت بیشتر احساس عدم اطمینان آنها کاهش می یابد و استرس آنها هم فروکش می کند.

یکی از شاخصه های به وجود آمدن استرس در پی پاندمیک کرونا سن و سال داشتن است. افراد سن بالا بیشتر قربانی کرونا می شوند و به همین دلیل استرس کرونایی بیشتر دامن گیر این افراد می شود اما نتایج همین تحقیقات حاکی از آن است اگر افراد بیشتر درباره کرونا مطالعه کنند بدون توجه به سن و سال استرس آنها هم کمتر می شود و اطمینان بیشتری نسبت به خود پیدا می کنند.  

سن و سال در روند کاهش استرس در نتیجه دانستن بیشتر درباره ویروس کرونا بسیار مهم است. هر چقدر افراد کم سن و سال تر باشند دانستن آنها درباره کرونا نسبت به افراد سن و دار کمتر منجر به کاهش استرس می شود.

شواون نوپرت ، نویسنده مقاله و روانشناس دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی گفت: کووید19 یک بیماری جدید است؛ این چیزی نیست که مردم قبلا نگران آن بودند.

وی افزود: ما می خواستیم ببینیم كه مردم چگونه به این منبع جدید استرس پاسخ می دادند و با آن مقابله می كردند.

برای بررسی ، پروفسور نوپرت و همکارانش از صدها فرد - بین 20 تا 79 سال - نظرسنجی کردند.

در این نظرسنجی میزان استرس و اضطراب شرکت کنندگان در مورد بیماری همه گیر ارزیابی شده است.

این روان شناس ادامه داد: ما دریافتیم که دانش افراد در برابر ویروس کرونا یک قدرت است. شرکت کنندگان هرچه اطلاعات واقعی تری در مورد کرونا  می دانستند ، استرس کمتری داشتند.  دانش عدم اطمینان را کاهش می دهد و عدم اطمینان می تواند بسیار استرس زا باشد.

محققان دریافتند که استرس ناشی از بیماری همه گیر تقریباً در همه گروه های سنی یکسان است.

بیشترین نگرانی افرادی که در رابطه با کرونا دارند این است که به آن مبتلا شوند که کاملا طبیعی است. افراد مسن در مقایسه با جوانان بیشتر این استرس را تجربه می کنند.

به خصوص بزرگسالان بالای 52 سال نسبت به عوامل استرس زای کرونا حساسیت نشان می دهند.

اما یک نتیجه دیگر هم به دست آمد که افراد جوان تر به نسبت مسن ها کمتر دچار کاهش استرس به دنبال افزایش دانش می شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها