در صورتی که وضعیت سلامتی افراد بنا به هر دلیلی خوب نباشد اگر به ویروس کرونا مبتلا شوند احتمال اینکه کارشان به ICU بکشد و حتی به کام مرگ فرو بروند تقریبا 80 درصد است.
کد خبر: ۱۲۶۳۷۸۶

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از دیلی میل، احتمال مرگ و میر ناشی از کرونا و یا بستری شدن در ICU به دلیل همین بیماری زمانی بیشتر می شود که فرد نه فقط یک بلکه دو یا بیشتر مشکل و بیماری پیش زمینه ای داشته باشد. این تحقیقاتی است که در چین انجام شده است. البته پیش از آن هم خوب می دانستیم در صورتی که یک بیماری پیش زمینه ای داشته باشیم چقدر ابتلا به ویروس کرونا برای ما خطرناک است.

تحقیقات دیگری نشان داده است 20 درصد از بیمارانی که به طور کامل سلامت جسمانی ندارند پس از ابتلا به کرونا کارشان به ICU کشیده شده است این در حالی است که همین آمار در رابطه با افراد سالم 5 درصد است.

دانشمندان، سرطان و بیماری انسدادی مزمن ریه (COPD) را به عنوان خطرناکترین شرایط قبل از ابتلا به  کرونا قلمداد کردند و می گویند این ها در کنار کرونا شرایط بسیار خطرناکی را برای فرد می سازند. بر اساس همین تحقیقات نیمی از افرادی که دچار بیماری انسداد ریوی مزمن هستنند کارشان به ICU کشیده شده است و یا متاسفانه فوت کرده اند. همین نرخ برای افراد مبتلا به فشار خون بالا ، دیابت یا بیماری قلبی عروقی یک پنجم بود.

این یافته نتایجی از تلاش های جهانی دانشمندان هستند تا بفهمند کدام دسته از مردم در برابر کوید19 آسیب پذیرترند.

تحقیقات دیگر نشان داده است افرادی که به انواع سرطان و تومورهای سرطانی مبتلا هستند در صورتی که کرونا بگیرند به احتمال 250 درصد کارشان به ICU می کشد.

افراد با فشار خون بالا نیز به احتمال 60 درصد باید در ICU بستری شوند. همین آمار درباره دیابتی ها هم صدق می کند.

افراد مبتلا به بیماری مزمن انسدادی ریه نیز 170 درصد بعد از ابتلا به کرونا کارشان به ICU می کشد.

افرادی هم که دو بیماری پیش زمینه ای به صورت همزمان دارند به احتمال 160 درصد در نهایت در ICU بستری خواهند شد.

افراد دارای یک بیماری پیش زمینه ای نیز به احتمال 80 درصد به ICU می روند.

پرداختن به جزئیات درصدی آمار مرگ و میر و بستری شدن در بخش مراقبت های ویژه نتایج دیگری را هم نشان می دهد.

در صورتی که فرد مبتلا به بیماری مزمن انسدادی ریه باشد و آلوده به کرونا هم شود به احتمال 25 درصد می میرد، 21 درصد نیاز به دستگاه های تنفسی پیدا می کند و 29 درصد هم باید در ICU بستری شود.

اگر فرد دیابت داشته باشد خطر مرگ برای او 10 درصد است، احتمال بستری شدنش در ICU حدود 10 درصد است و به احتمال 9 درصد هم نیاز به دستگاه های تنفسی و تهویه هوا پیدا میکند.

افرادی هم که دچار فشار خون هستند با 10 درصد خطر فوت مواجه می شوند. 8 درصد از این بیماران نیاز به دستگاه های تنفسی پیدا می کنند و 14 درصد هم کارشان به ICU می کشد.

بیماران قلبی وعروقی نیز در صورت ابتلا به کرونا به احتمال 14 درصد با خطر مرگ روبرو هستند، 14 درصد هم در ICU بستری می شوند و 10 درصد نیز نیاز به دستگاه های تنفسی دارند.

سرطانی ها اما پرریسکند. خطر مرگ برای بیماران سرطانی مبتلا به کرونا 17 درصد است. به احتمال 27 درصد در ICU بستری می شوند و به احتمال 11 درصد نیز نیاز به دستگاه های تنفسی دارند.

تحقیقات جداگانه دیگر نشان داده است که 17 درصد از سرطانی ها، 25 درصد از افراد مبتلا به بیماری مزمن انسداد ریه، 14 درصد از مبتلایان به بیماری های قلبی و عروقی ، 10 درصد از دیابتی ها و 10 درصد از افراد دارای فشار خون پس از اینکه آلوده به کرونا شده اند، جان سپرده اند.

بیماری کرونا دو فاز دارد. در فاز نخست هفت روز طول می کشد. اما بیماری فاز دوم شش روز تا سه هفته طول خواهد کشید.

در بیماری فاز یک در روز نخست فرد فقط تب دارد و سرفه های خشک می کند. در روز دوم خسته به نظر می رسد. در روز هفتم علائم فروکش می کند هر چند فرد هنوز سرفه می کند. فردی که بهبود پیدا می کند باید تا هفت روز در قرنطینه بماند و با هیچ کس ارتباط برقرار نکند.

اما در فاز دوم کرونا اوضاع طور دیگری است. در روز ششم فردی که به فاز دوم کرونا مبتلا شده تنفس سخت تر می شود و اینجاست که فرد باید به سرعت در مراکز درمانی بستری شود. در روز هفدهم بیماری نرخ مرگ و میر برای بیماران فاز دوم یک الی دو درصد است. در روز بیست و یکم اگر فرد به خوبی روند درمانی را پشت سر گذاشته باشد به خوبی بیماری اش کنترل شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها