اگر از برگزاری جایزه جلال آل‌احمد به عنوان یکی از رویدادهای مهم هفته گذر کنیم، دو اتفاق طی هفته‌ای که گذشت توجه را در فضای کتاب به خود جلب کرد. دو رویدادی که یکی دعوت به خواندن می‌کند و دیگری دعوت به سلفی گرفتن!
کد خبر: ۱۲۴۲۶۳۵

گرانی‌های قبل از تو سوءتفاهم بود!
انتشار یک کتاب لاکچری، کتابی که قرار نیست خوانده شود و... تیترهایی بود که برای انتشار کتاب «تاریخ مصور آمریکا» در رسانه‌های و شبکه‌های اجتماعی دست به دست شد و مایه تعجب بسیاری شد. کتابی که فاطمه شفیعی‌سروستانی آن را تالیف و نشر سایان و کتابستان معرفت آن را چاپ کرده و مروری است بر تاریخ ینگه‌دنیا؛ کتابی که قیمت آن و کتابسازی‌اش زمینه اظهارنظرهای مختلف شد و مخاطبان را حساس کرد. قیمت 890 هزار تومانی این کتاب 1500 صفحه‌ای اولین واکنش‌ها را به قیمت این کتاب جلب کرد و بعد از آن قاب از جنس MDF و چرم ایتالیایی این کتاب سبب شد بسیاری کنایه‌هایی به فضای انتشار کتاب بزنند؛ کتابی که بسیاری معتقد بودند برای خوانده نشدن منتشر شده و قرار است به عنوان یک محصول لاکچری فقط در کتابخانه افراد خاصی بنشیند، اما این سوال همچنان پابرجاست که آیا این کتاب برای مخاطب عمومی تولید شده یا قرار است به عنوان یک اثر مرجع در کتابخانه‌های عمومی قرار بگیرد تا افراد از آن در این محیط‌ها استفاده کنند؟
50 هزار نسخه در کمتر از یک‌سال
اواسط زمستان سال گذشته بود که خبر انتشار زندگینامه داستانی شیخ‌مرتضی انصاری به قلم وحید یامین‌پور منتشر شد. کتابی که از همان ابتدا در کانون توجه قرار گرفت و مخاطبان بسیاری به خاطر نام نویسنده‌اش کتاب را خواندند. از همان ابتدا موافقان و مخالفان درباره آن اظهارنظر کردند و همین سبب شد این کتاب تبدیل به یکی از آثار پرفروش کتاب طی یک سال اخیر شود. همین چند روز پیش خبری مبنی بر انتشار سی و هفتمین چاپ این کتاب و عبور آن از مرز 50 هزار نسخه منتشر شد که در این روزگار که شمارگان کتاب‌های نویسندگان با عددهای 700 و 500 نسخه منتشر می‌شوند، این کتاب که اولین تجربه ادبی مولفش است، این‌گونه در کانون توجه قرار گیرد. این در حالی بود که این کتاب نه در جوایز ادبی معرفی شد و نه چهره‌های مشهور برایش تبلیغات کردند. به نظر می‌رسد این اتفاق مثبتی در فضای کتاب است که نشان می‌دهد خواندن و مطالعه کردن امری جدی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها