رئیس سازمان اورژانس کشور، از اعزام سه هزار و ۶۰۰ نیروی عملیاتی فوریت های پزشکی این سازمان به نوار مرزی و مرزهای خروج زائران ایرانی شرکت کننده در راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی سال ۹۸ خبر داد.
کد خبر: ۱۲۳۰۶۵۷
اعزام بیش از ۳هزار نیروی فوریت پزشکی به مرز ایران و عراق

به گزارش جام جم آنلاین، پیرحسین کولیوند روز یکشنبه در گفتگو با ایرنا با اشاره به تمهیدات سازمان کشور اورژانس در حوزه بهداشت و درمان در اربعین حسینی اظهار داشت: برای مراسم پیاده روی اربعین تعداد هزار و ۱۰۰ دستگاه اورژانس زمینی در نظر گرفته شده که این تعداد در مقایسه با سال گذشته به اندازه ۲۰۰ دستگاه افزایش داشته است.

وی ادامه داد: سازمان اورژانس کشور ۴۴ دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۱۵ فروند بالگرد برای مراسم پیاده روی اربعین امسال در نظر گرفته که در مقایسه با سال گذشته ۵ بالگرد به اورژانس هوایی و ۹ اتوبوس آمبولانس به ناوگان زمینی برای خدمت رسانی به زائران اربعین اضافه شده است.

رئیس سازمان اورژانس کشور اضافه کرد: همچنین برای مراسم اربعین امسال تعداد پنج دستگاه خودروی ارتباطات و چهار دستگاه خودرو تعمیرگاه سیار در نظر گرفته است تا در صورت نیاز به عنوان پشتیان به ناوگان اورژانس پیش بیمارستانی و کمیته بهداشت و درمان اربعین حسینی خدمت رسانی کند.

کولیوند توضیح داد: همچنین در مراسم پیاده روی اربعین امسال تعداد ۱۷ هزار نفر نیروی عملیاتی فوریت های پزشکی در کل کشور درگیر عملیات بزرگ اربعین حسینی و خدمات رسانی به زائران سرور و سالار شهیدان هستند که از این تعداد سه هزار و ۶۰۰ امدادگر اورژانس ۱۱۵ به مرزهای کشور اعزام می‌شوند.

وی از آماده باش ۶ بیمارستان‌ و ۴۱۲ تخت بیمارستانی در مرزها برای خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی خبر داد و گفت: سازمان اورژانس کشور تعداد ۹ بیمارستان سیار و ۳ کلینیک سیار برای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی امسال راه اندازی می‌کند.

رئیس سازمان اورژانس کشور در ادامه با اشاره به تعداد بیمارستان های مرزی و بیمارستان های پشتیبان در سایر استان ها برای امدادرسانی به زائران اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: ۶ بیمارستان‌ در خط مرزی و ۹۱ بیمارستان‌ پشتیبان کننده برای مراسم پیاده روی اربعین امسال در نظر گرفتیم که از این تعداد ۲۲ بیمارستان‌ پشتیبانی کننده حلقه اول و ۶۹ بیمارستان‌ پشتیبانی کننده حلقه دوم هستند.

وی افزود: همچنین ۴۱۲ تخت‌ در بیمارستان‌های خط مرزی برای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی امسال در نظر گرفته شده و ۱۸۲ تخت‌های به بخش های CCU و ICU و اورژانس این بیمارستان ها اضافه کرده ایم.

این مقام مسئول در سازمان اورژانس کشور با اشاره به اینکه امکان وقوع حوادث غیرمترقبه و حملات شیمیایی و بیولوژیکی همیشه وجود دارد، تصریح کرد: باید پدافند غیرعامل همیشه آماده باش باشد و از این رو ۲۰ دستگاه آمبولانس‌ CBRNE و چهار بیمارستان‌ CBRNE در راهپیمایی اربعین حسینی امسال در آماده باش کامل قرار دارند.

کولیوند همچنین از راه اندازی چهار فروند بیمارستان هوایی برای خدمت رسانی به زائران حسینی خبر داد و گفت: در مراسم پیاده روی اربعین امسال چهار فروند بیمارستان هوایی و ۹ مقر تاکتیکی عملیاتی EOC و ۵۶ عدد درمانگاه سرپایی برای مراسم پیاده روی اربعین امسال در نظر گرفته است.

وی از نظارت ۱۶۰ تیم بهداشتی بر موکب های اربعین در طول مسیر راهپیمایی اربعین حسینی خبر داد و گفت: ۸۴۵ نیروی مدیریتی بیماری‌ها امسال در طول مسیر راهپیمایی اربعین برای شناسایی و پیشگیری از ابتلای زائران به بیماری مشغول به فعالیت هستند و ۱۶۰ تیم ۲ یا ۳ نفره نیروهای بهداشت محیط بر موکب‌های زائران اربعین حسینی نظارت می‌کنند.

«ارائه خدمات اورژانس پیش بیمارستانی، در سوانح عمدی و غیر عمدی، حوادث غیر مترقبه و فوریت‌های پزشکی در هنگام بروز بیماری‌های نوپدید، جدید و بلایای طبیعی و انسان ساخت برای آحاد مردم یا هر ملیت و تابعیتی از وظایف و مأموریت‌های اصلی سازمان اورژانس کشور است.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها