معاون وزیر ورزش و جوانان در برنامه «تابستان داغ» رادیو گفتگو مطرح کرد

تاکید ما بر مهارت آفرینی در اوقات فراغت است

معاون وزیر ورزش و جوانان با حضور در برنامه تابستان داغ رادیو گفتگو با اشاره به تاکید بر ایجاد اوقات فراغت هدفمند از اهتمام جدی این وزارت خانه بر اشتغالزایی در اوقات فراغت خبر داد.
کد خبر: ۱۲۱۸۲۵۶
تاکید ما بر مهارت آفرینی در اوقات فراغت است

به گزارش جام جم آنلاین، دکتر محمدمهدی تندگویان معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در برنامه تابستان داغ رادیو گفتگو بیان کرد: موضوع اوقات فراغت موضوع بسیار مهمی است و وزارت خانه نیز اهتمام جدی به آن دارد. از نظر ما برنامه ریزی حوزه اوقات فراغت علاوه بر آنکه یک ضرورت برای جوانان و نوجوانان است عرصه ای برای سرمایه گذاری و درآمد زایی است.

معاون وزیر در ادامه افزود: فعالیتهای معاونت امور جوانان در حوزه اوقات فراغت به طور کلی در دو سطح قابل بیان و تقسیم بندی است. سطح نخست در حقیقت سطحی است که وزارت خانه نقش هماهنگ کننده و تعدیل کننده بین دستگاه های مختلف فعال در عرصه اوقات فراغت را بر عهده دارد. در این سطح برگزاری جلسات با حضور بیش از سی دستگاه، برنامه ریزی، ابلاغ دستور العمل و همچنین گزارش گیری از دستگاه ها از مهمترین اقدامات وزارت خانه است. سطح و نوع دیگر فعالیتها مربوط به اقدامات اجرایی ادارات و واحدهای استانی و منطقه ای وزارت ورزش و جوانان میشود که به طور عملیاتی به مخاطبان خدمات عرضه میکنند.

تندگویان گفت: در این سطح برگزاری برنامه های مختلف فرهنگی، ورزش، نشست های گفتگوی جوانان و... در سطح کشور در تابستان و غیر تابستان جز برنامه های این معاونت است. کلیه برنامه ها و ظرفیتهای واحدهای استانی در پرتال های اوقات فراغت برای مردم قابل دسترسی است و میتوانند با مراجعه به این پرتال ها متناسب با علاقه خود نسبت به استفاده از این خدمات بهره بگیرند. علاوه بر این خدمات ویژه ای همچون دفاتر مشاوره ازدواج برای جوانان وجود دارد که میتوانند از آن بهره بگیرند.
تندگویان در بخش دیگری از صحبتهایش به ظرفیتهای موجود در تشکلهای مردم نهاد جوانان اشاره کرد و افزود: بازه سنی این تشکلها 18 تا 35 سال است. افراد میتوانند در غالب یک تشکل فعالیت سازمان یافته داشته باشند. این تشکلها در حال حاضر نقش ویژه ای در کمک رسانی به دولت در زمینه اوقات فراغت دارند.

دکتر تندگویان همچنین با اشاره به اهمیت بازخورد گیری از اقدامات دستگاه های مختلف در زمینه اوقات فراغت گفت: تاکید ما در این معاونت صرفا ارائه گزارش کمی و عددی نیست. کلیه اقدامات دستگاه های ذیربط بر اساس شاخص¬های کمی و البته کیفی استاندارد بررسی و سنجیده میشوند و نهایتا بین دستگاه های مختلف رتبه بندی صورت می گیرد.

معاون وزیر ورزش و جوانان در ادامه افزود: واقعیت آن است که در حال حاضر بار اوقات فراغت به دوش این وزارت خانه افتاده است و توقع آن است که مشکلات جوانی که به سن 18 سالگی رسیده است به طور ناگهانی حل شود. این در حالی است که باید برنامه ریزی درستی برای آموزش نوجوانان در فضای آموزش و پرورش صورت بگیرد. بچه های ما باید در دوران تحصیل علاوه بر مسائل نظری با مهارت آموزی به طور جدی آشنا شوند.

تندگویان در بخش دیگری اشاره کرد: متاسفانه فضای مجازی این روزها باعث شده است تا بیش از ده ساعت از وقت نوجوانان در این فضا سپری شود و همین باعث شده است تا در بسیاری از موارد با وجود اقدامات و خدمات مناسب در حوزه اوقات فراغت، استقبال مناسبی از این برنامه ها از سوی نوجوانان صورت نگیرد. بنابراین ما در حوزه هویت نوجوان و جوان هم باید حرکت جدی انجام دهیم. طبعا مدیریت این مساله نیازمند همت همه دستگاه¬ها و تشکلهای مردمی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها