رئیس کمیته اطلاع‌رسانی خانه احزاب در گفت‌وگو با جام‌جم آنلاین:

اکنون اولویت‌ کشور مباحث اقتصادی است نه استانی شدن انتخابات

ادعای نماینده ادوار مجلس:

تبلیغات پرهزینه، نتیجه استانی شدن انتخابات / ارتباط مردم و حاکمیت کمرنگ می شود

یک نماینده ادوار مجلس گفت: نمایندگان یکی از اصلی‌ترین پل‌های ارتباطی مردم با حاکمیت هستند. آیا قطع کردن این پل ارتباطی می‌تواند برای کشور مفید باشد؟ یکی از اشکالات استانی شدن انتخابات کمرنگ شدن ارتباط مردم با نمایندگان است.
کد خبر: ۱۲۰۴۶۰۸
تبلیغات پرهزینه، نتیجه استانی شدن انتخابات / ارتباط مردم و حاکمیت کمرنگ می شود

به گزارش جام جم آنلاین، برنامه «گفتگوی سیاسی» با موضوع «بررسی علت روی آوردن مجلس به طرح استانی شدن انتخابات در فضای کنونی و انطباق با قانون اساسی و اسناد بالا دستی» با حضور دکتر قاسم جعفری، نماینده ادوار مجلس روانه آنتن شبکه رادیو گفت‌وگو شد.

قاسم جعفری در مصاحبه با رادیو گفت‌وگو بیان کرد: از مجلس ششم طرح استانی شدن انتخابات مطرح شد، به تعبیری نخود سیاهی بود که در سال آخر مجلس‌ها باید چند ماهی افراد را مشغول کنند، در پایان هم آن طور که معلوم است، به نتیجه نمی‌رسد. به نظرم انرژی‌هایی که باید در بخش‌های دیگر صرف شود، در جای خودش صرف نمی‌شود و ما اولویت‌بندی‌های درستی نمی‌کنیم و نیازهایی که جامعه دارد و جایی مانند مجلس باید به آن بپردازد، صرف طرح‌هایی می شود که فقط زمان را تلف می‌کند.

وی افزود: زمانی حساب کردند که هر دقیقه صحن علنی مجلس چه قدر برای کشور هزینه برمی‌دارد، تنها اگر هزینه‌های مادی را در نظر بگیریم، فارغ از هزینه های معنوی و تاثیراتی که در کشور بر جای می‌گذارد، رقم بسیار بالایی می‌شود. اما افرادی که مدام این طرح را به ویژه در دو مجلس اخیر مطرح کردند، دلایلی را از جمله مشغول شدن نمایندگان به مسائل جزئی و درخواست‌هایی که افراد حوزه انتخابیه از آنها می‌خواهند، بیان کردند، لذا درصدد بر آمدند کاری کنند تا قدری فراغت بال حاصل شود تا اینکه نمایندگان بتوانند به کارهای اساسی، ملی و منطقه‌ای برسند.

نماینده ادوار مجلس ادامه داد: در این زمینه مسائلی را طرح می‌کنند که ممکن است افرادی که توانمند و وطن‌دوست باشند، بدون استانی شدن امکان حضور در آنها در مجلس برای خدمتگذاری نیست. از سویی به بحث هزینه‌ها نیز اشاره می‌کنند که اگر انتخابات به سوی احزاب بیاید و به صورت استانی برگزار شود، گویا مثلا هزینه‌ های انتخاباتی نیز کمتر خواهد شد. اگرچه همه این مسائل قابل بحث و بررسی است. زیرا زمانی که ما هم به عنوان نماینده در مجلس بودیم، اگر اشتباه نکنم به عنوان مخالف طرح صحبت کردم و گفتم آنچه که مطرح می‌شود با واقعیت‌های میدانی سازگار نیست. از جمله مسائلی که دغدغه اصلی انقلاب اسلامی بوده که مردم با حاکمیت ارتباط تنگاتنگ داشته باشند.

قاسم جعفری در مصاحبه با رادیوگفت‌وگو اظهار کرد: یکی از اصلی‌ترین پل‌های ارتباطی مردم، آن هم مناطق محروم و ضعیف با حاکمیت نمایندگان هستند. آیا قطع کردن این پل ارتباطی می‌تواند برای کشور مفید باشد؟ هزینه نمایندگی در برخی از استان‌ها بسیار زیاد است، مثلا در استان اصفهان و خراسان رضوی که تعداد شهرستان‌ها زیاد است، تبلیغات برای نمایندگی هزینه زیادی نیاز دارد، لذا برای انتخاب شدن باید زیر چتر قدرت و ثروت رفت. اما نمایندگان برای رفع چنین مشکلی معتقدند وقتی احزاب فعال شوند، هزینه تبلیغات برای نمایندگان نیز از کانال درست آن مهیا می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها