پاسخ پشیمان‌کننده‌ای به هر تحرک رژیم صهیونیستی می‌دهیم
امیرپوردستان در گفت‌وگوی تفصیلی با جام‌ پلاس:

پاسخ پشیمان‌کننده‌ای به هر تحرک رژیم صهیونیستی می‌دهیم

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که ارتش از ربات‌های مسلح برای رویارویی با تهدیدات استفاده می‌کند.
کد خبر: ۱۱۸۷۳۸۷
ارتش ایران از ربات‌های مسلح استفاده می‌کند

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان روز پنجشنبه اظهار داشت: مرکز مطالعات راهبردی ارتش به عنوان یک دیدبان به صورت دائمی تهدیدات کنونی و آینده را رصد می کند.

وی افزود: در صورتی که تهدیدی متوجه ارتش جمهوری اسلامی ایران و سایر نیروهای مسلح شود، علاوه بر رصد آنها قابلیت های لازم به منظور رویارویی با این تهدیدات را نیز ایجاد خواهیم کرد.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران توضیح داد: یکی از حوزه هایی که در مرکز مطالعات راهبردی ارتش به منظور رویارویی با تهدیدات دنبال می شود، استفاده از ربات های مسلح است.

امیر پوردستان با بیان اینکه در زمینه ربات های مسلح با تحقیقات صنعتی نیز ارتباط نزدیکی داریم، گفت: فعالیت های نرم افزاری و مطالعاتی در این زمینه را مرکز مطالعات راهبردی انجام می دهد و کارهای تکنیکی و فنی را سازمان جهاد خودکفایی ارتش دنبال می کند.

نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران تا کنون چند نمونه از ربات های خود را رونمایی و آزمایش کرده است.

فرماندهان نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران تابستان سال 1394 اعلام کرده بودند: در حوزه رباتیک تاکنون پروژه های مین یابی، مین روبی و دیده بانی کلید خورده و توفیقات خوبی در این زمینه به دست آمده است.

بر اساس اطلاعاتی که در آن زمان اعلام شد، «اتوماسیون ربات پدافندی با دخالت سامانه های رباتیک راکت های ضدهوایی را با فاصله ای تا شعاع 500 متر از خدمه پرتاب می کنند، که این سامانه پدافندی مراحل آزمایشی را طی کرده و تمرین های موفقیت آمیز را پشت سر گذاشته است».

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها