کلاهبرداری از طریق کانال‌ها و سایت‌های صیغه‌یابی در فضای مجازی رو به افزایش است و پلیس با آنها برخورد می‌کند.
کد خبر: ۱۱۷۸۸۳۶

سرهنگ تورج کاظمی، رئیس پلیس فتای تهران بزرگ در این باره گفت: برخی کلاهبرداریها از طریق کانالها و سایتهای صیغهیابی رخ میدهد. در این شیوه، فردی با دریافت مبالغی افراد را فریب داده و دعوت به استفاده از اینگونه سایتها میکند. بنابراین با این ترفند افراد در دام کلاهبرداران سودجو گرفتار میشوند. با توجه به اینکه کلاهبرداریهای مشابه در این باره روبه افزایش است، اما پلیس قاطعانه با اینگونه مجرمان برخورد میکند. مردم نیز باید آگاه باشند و فریب اینگونه سایتها را نخورند و سرمایه مالی خود را به خطر نیندارند.

وی ادامه داد: استفاده از عکسهای اشخاص برای تبلیغات در فضای مجازی یا استفاده از آنها برای پروفایل آیدیهای غیرحقیقی جزو حریم خصوصی است. بر این اساس در صورتی که شاکی خصوصی اعلام شکایت کند، پلیس با مجوز مرجع قضایی میتواند در این قضیه وارد شود. همچنین شاهد هستیم که تصاویری از آرایشگاههای زنانه در فضای مجازی برای تبلیغات منتشر میشود. اگر این موارد گستردگی داشته و موارد غیراخلاقی و مبتذل را اشاعه کند، پلیس قاطعانه با آنها برخورد میکند.

کاظمی افزود: تبلیغات فروش داروهای تلقبی و غیرمجاز بیشتر در شبکههای اجتماعی مانند تلگرام و اینستاگرام گسترش دارد و پلیس به صورت مداوم این شبکههای فروش و تبلیغات داروهای تقلبی را رصد میکند.

سالیانه طرح ویژهای در سراسر کشور برای برخورد با این موارد برگزار میشود و ما نیز در آن طرح که موسوم به طرح پانچیآ است، شرکت میکنیم و به صورت گسترده با این شبکههای تبلیغات و فروش داروهای تفلبی برخورد صورت میگیرد. این طرح در شهریور و مهر امسال در تهران نیز برگزار شد و حدود صد نفر در همین رابطه دستگیر شدند.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ درباره تبلیغات فروش شارژ ارزان و کلاهبرداریهایی که از این طریق صورت میگیرد، گفت: این نوع کلاهبرداریها با روشهای مختلفی از جمله خرید شارژ ارزان، صیغهیابی، دوستیابی و ماهواره جیبی انجام میشود.

این نوع صفحات جهت سرقت اطلاعات حسابهای بانکی اشخاص اقدام میکنند. بشدت کلاهبرداری از طریق این نوع صفحات در حال گسترش است و ما هر چه برخورد میکنیم باز هم ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها