جایگاه امام حسین در میان اهل سنت

عضو شورای برنامه‌ریزی مدارس اهل سنت کشور می گوید: امام حسین احیاکننده فریضه امر به ‌معروف و نهی از منکر است، ایشان درس آزادی و آزاد زیستن را به امت خویش آموخت.
کد خبر: ۱۱۶۴۱۱۱
جایگاه امام حسین در میان اهل سنت

به گزارش جام جم آنلاین شیخ خلیل افرا نوشت: فضایل امام حسین (رض) بسیار زیاد است. در کتب «صحاح سته» از فضایل اهل‌بیت پیامبر (ص) و امام حسین(رض) احادیث زیادی ذکرشده است، در این رابطه ابوسعید خدری(رض) روایت می‌کند که پیامبر فرموده است: «حسن و حسین دو سرور اهل بهشتند»، زیرا آنان در بهترین خانه رشد یافته و بر دست‌پاکان تربیت شده و حب خداوند، حب علم و حب شرع آموختند.

مهم‌ترین موضوع نزد امام حسین(رض) احیای دین جدش رسول خدا (ص) بود. انقلاب و حرکت ایشان از بزرگ‌ترین انقلاب‌ها و حرکت‌های ضد اموی‌ است؛ ایشان با انقلاب و حرکتشان حکمی از احکام مهم دین را احیا کردند. همچنین امام از جدش رسول خدا (ص) دفاع کرد و سنت ایشان را احیا نمود.

امام حسین(رض) قیامش درس و الگویی برای همه مسلمین است، همان‌گونه که ایشان در مقابل جباران زمانشان قیام کردند، وظیفه مسلمانان است که هرگاه مسئله‌ای اسلام و حریت را به خطر انداخت در مقابل ستمگران مقاومت کرده و هیچ‌گاه عقب‌نشینی نکنند.

امام حسین(رض) مایه عزت اسلام و مسلمین است. تمام هم‌وغم و هدف ایشان و دیگر اصحاب اهل‌بیت پیامبر(ص) رساندن امانت الهی یعنی کتاب و سنت به جهانیان و اصلاح آنان و بهره‌مندی از دین و هدایت بود.

ایشان ناصر قرآن عظیم و ناشر سنت‌های نبوی بودند و درراه خدا از هیچ ملامت دهنده‌ای بیم و هراس نداشتند.

واقعه کربلا بسیار تلخ است. به‌قدری که زبان توان گفتن و گوش توان شنیدن این حادثه دردناک را ندارد. از آنچه در کربلا رخ داد دو چیز باقی‌مانده است؛ حکایت ظلم اربابان حکومتی که برای نگهداری حکومتشان حاضرند دست به هر کار و جنایتی بزنند. این جنایت دنیا را تکان داد. چرا که آنان دست به ریختن خون‌های پاک زدند و انسان‌های برجسته‌ای را به شهادت رساندند که همه مسلمین جهان به آن‌ها عشق می‌ورزیدند.

دومین دستاورد کربلا این است که نشان می‌دهد انسان‌های شریف و کریمی همانند امام حسین(رض) چگونه به استقبال شهادت رفته تا ذلت را نپذیرند. امام حسین(رض) به انسان‌ها درس آزادگی داد آنچه ایشان انجام دادند بر اساس شریعت بود. قیام ایشان در مقابل ظلم و جور حاکمی که از عدل چیزی نمی‌دانست و زیر بار عدالت نمی‌رفت، واجب و لازم بود.

این تعلیم، تعلیم حسینی است و قیام عاشورا درسی برای تمام امت‌هاست چرا که این واقعه به همه انسان‌ها درس شجاعت، شهامت و ایثار می‌آموزد. آنچه بر ما در این ایام واجب است، بیان دلایل قیام و بیان سیرت و اخلاق این بزرگان است چراکه آنان برای ما الگو بودند و هستند، همچنین حجت و پیروی از ایشان سبب نجات و پیروزی ما در دنیا و آخرت خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها