تحول در تحقیقات پوست با چاپگر سه بعدی زیستی

محققان دانشگاه پلیموث انگلیس چاپگر سه بعدی زیستی ساخته‌اند که امکان آزمایش کارکردهای سلامت محور گیاهان ساحلی روی پوست انسان را برای محققان فراهم می‌کند.
کد خبر: ۱۱۶۳۸۹۲

به گزارش ایرنا و به نقل از ساینس دیلی، این فناوری جدید امکان شبیه سازی پوست را با ویژگیهایی بسیار نزدیک به واقعیت فراهم کرده و امکان بررسی آثار مواد مختلف بر بافت و سلولها را در اختیار میگذارد.

همچنین زمینه را برای تولید یک مدل استاندارد جهانی از «اندام روی تراشه» به منظور آزمایش مواد آرایشی و بهداشتی فراهم میکند.

ساخت این چاپگر سهبعدی نقطه آغاز راهی است که انتظار میرود به توسعه مدلهایی از پوست انسان با تمام ویژگیهای پوست طبیعی منجر شود.

درحال حاضر بسیاری از شرکتهای آرایشی و بهداشتی از عصاره علف دریایی و گیاهان ساحلی برای ساخت محصولات خود بهره میگیرند. اما بهدلیل نبود تحقیقات گسترده در این زمینه، اطلاعات چندانی در این رابطه وجود ندارد.

این در حالی است که هر روز بر میزان تقاضا برای مواد آرایشی طبیعی و مبتنی بر عصاره گیاهان، افزوده میشود.

به گفته محققان، این فناوری امکان تولید پوستهای مصنوعی را به عنوان پلتفرمی برای آزمایش انواع محصولات آرایشی، خواص ضدپیری و میزان حفاظت از پوست مواد آرایشی و بهداشتی را در برابر اشعه فرابنفش خورشید فراهم میکند. محققان امیدوارند با استفاده از این فناوری روزی بتوانند پوست زنده را تولید کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها