جورج کلونی درگیر یک ماجرای روحی - روانی می شود

مامور تن‌پرور سیا و مشکل غیرمتعارف

درام علمی - تخیلی «اکو»، تماشاگرانش را به دنیایی تازه و غیرمتعارف می‌برد. در فیلم جدید جورج کلونی، فضای لایتناهی و کهکشان جایی ندارد و تمام اتفاقات روی کره زمین رخ می‌دهد. بازیگر 57ساله سینما خودش را آماده می‌کند تا درگیر یک ماجرای پرتنش روحی و روانی شود. در داستان فیلم، کلونی در قالب یک مامور سازمان جاسوسی سیا ظاهر می‌شود. او یک مامور درجه دو و نه‌چندان مهم است که با تن‌پروری و مفت‌خوری روزگار می‌گذراند. مامور که از وضعیت خود راضی و خشنود به نظر می‌رسد، بزودی دچار مشکل می‌شود. او زمانی که به همسرش مشکوک می‌شود، به ذهنیت خود شک می‌کند. مرد نمی‌داند همسرش واقعا همان کسی است که ادعا می‌کند، یا فرد دیگری است؟ آیا سازمان سیا همسر او را عوض کرده و شخص دیگری را جای او گذاشته است؟ آیا دچار پارانویا شده است؟ آیا سازمان سیا در حال انجام دادن آزمایشی ناشناخته و خطرناک روی اوست؟ در طول داستان فیلم، هر چه مرد بخت برگشته بیشتر تحقیق می‌کند، خودش را درگیر بحرانی عمیق‌تر و جدی‌تر می‌بیند.
کد خبر: ۱۱۵۱۲۲۱

پرسشهایی که داستان فیلم مطرح میکند، در پایان آن جواب داده میشود. البته به تمام پرسشهای مامور تنپرور و تماشاگران پاسخ دقیقی داده نمیشود، اما رمزگشایی که در پایان ماجرا صورت میگیرد، برای تماشاچی و کاراکتر کلونی غیرقابل باور است. فیلمنامه این درام پرتنش روانکاوانه را کریستوفر مکبراید نوشته و کلونی از آن به عنوان فیلمنامهای غریب و تکان دهنده اسم میبرد. به گفته این بازیگر، تماشاگران تا به حال داستانی با این مضمون و محتوا ندیدهاند. به همین دلیل، کلونی عقیده دارد پایان فیلم، تماشاگران را شگفتزده کرده و تکان میدهد. کمپانی فوکس قرن بیستم تهیهکننده اکو است و آنرا با همکاری شرکت فیلمسازی کلونی تهیه میکند.

نکته جالب این است که خود کلونی کارگردان اکو هم هست. گفته میشود او بیشتر از آنکه مایل باشد جلوی دوربین فیلم ظاهر شود، تمایل به کارگردانی آن دارد. برای همین، احتمال آن وجود دارد که نقش اصلی فیلم به بازیگر دیگری سپرده شود. اما تا اینجای کار، خود او گزینه اصلی بازی در نقش کاراکتر محوری داستان است. کلونی در فیلمهایی که قبل از این کارگردانی کرده، نقش اصلی را به عهده نداشته و بیشتر در نقش شخصیتهای مکمل داستان بازی کرده است. اما فرق کاراکتر محوری اکو با دیگر کاراکترهای سینمایی، خاص بودن آن است. از همین رو، دور از ذهن نیست که خود کلونی وسوسه بازی در آن باشد.

در این بین از داخل کمپانی فوکس خبر میرسد که خود مکبراید علاقهمند کارگردانی اکو است. او بعد از آنکه فیلمنامه را به مدیران کمپانی میدهد، از آنها درخواست میکند وظیفه کارگردانی آن را به او بسپارند.

مکبراید روی این موضوع پافشاری میکند که او بهتر از هرکس دیگری میداند این فیلمنامه غریب و غیرمتعارف درباره چیست و چگونه باید آن را ساخت و جلوی دوربین برد. اما مدیران فوکس برای این پروژه معتبر و پرسروصدای خود، به دنبال نامی مطرح هستند که بتواند توجه عمومی را به خود جلب کند. به همین دلیل، کلونی برای کارگردانی اکو انتخاب میشود. این اتفاق در حالی رخ میدهد که کمپانی والت دیزنی هم از مدتی قبل به دنبال فیلمنامه اکو بوده است. اما بعید به نظر میرسد که وظیفه کارگردانی این فیلمنامه در این کمپانی هم، به دست کسی چون مکبراید سپرده شود. این درحالی است که این روزها مدیران والت دیزنی در حال مذاکره با مدیران فوکس هستند تا آن را خریداری کنند.

جورج کلونی این روزها بازگشت پرسروصدایی به تلویزیون داشته و هماکنون مشغول بازی و کارگردانی نسخه تازهای از «کچ 22» است. این داستان ضد جنگ در دهه 70 میلادی به صورت فیلمی سینمایی درآمد. مایک نیکولز کارگردان این اثر کلاسیک و بسیار موفق سینمایی بود. کلونی در نسخه تلویزیونی کچ 22، نقش یکی از کاراکترهای مکمل داستان را به عهده دارد.

از تلویزیون تا سینما

تعداد بسیار زیادی از بازیگران مشهور تلویزیونی سر از پرده سینما و دنیای رنگارنگ آن درآوردند. اما شاید جورج کلونی تنها کسی بود که توانست نام خود را تا حد یک ستاره مطرح در دنیای سینما مطرح کند. او بعد از بازی در چند مجموعه کم اهمیت، در سال 1984 به همکاری با گروه سازنده «اتاق مراقبت های ویژه» پرداخت. با وجود تعداد زیاد کاراکترهای این درام پزشکی شلوغ و پربازیگر، بازی و نقش کلونی در آن برجسته شد. موفقیت او در این مجموعه کافی بود تا صنعت سینما به سراغش برود. کلونی در ابتدای ورود به عالم سینما در چند فیلم ناموفق ظاهر شد، اما با «بتمن و رابین» به صورت یکی از چهره های مشهور سینما درآمد.

فیلمساز غیرمتعارف

این روزها کمتر بازیگری را می توان پیدا کرد که در رشته فیلمسازی هم فعال باشد. جورج کلونی یکی از آنهاست. او در سال 2005 برای اولین بار پشت دوربین قرار گرفت و «شب بخیر و خوش باشی» را کارگردانی کرد. کلونی از آن دسته بازیگرانی است که هم در فیلمهای عامه پسند بازی می کند و هم در کارهای مستقل و غیرمتعارف. اما در رشته فیلمسازی، گرایش بیشتری به ساخت محصولات مستقل و غیرمتعارف دارد. عجله ای هم در کار فیلمسازی ندارد و تا به حال، فقط پنج فیلم بلند کارگردانی کرده است.

کیکاووس زیاری
سینما

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها