سردار جلالی در گفت‌وگوی ویژه خبری:‌

نخبگان سیاسی باید بر روی تهدیدات ژنتیک به اجماع برسند

رئیس سازمان پدافند غیرعامل گفت:امیدواریم دولت، بخش دفاع و شورای امنیت ملی نسبت به قانون تحریم کاتسا موضع مستحکمی اتخاذ کنند.
کد خبر: ۱۰۸۸۵۳۳
نخبگان سیاسی باید بر روی تهدیدات ژنتیک به اجماع برسند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ؛ پدافند غیر عامل و مقابله با انواع تهدیدها در برنامه گفتگوی ویژه خبری (یکشنبه،‌7 آبان ماه) با حضور سردار محمدحسین جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

سردار جلالی با اشاره به اینکه حوزه اقتصاد یکی از حوزه های است که می تواند مورد تهدید سایبری قرار بگیرد، گفت: در ده سال گذشته پول کشور تغییر ماهیت پیدا کرده و به پول دیجیتال تبدیل شده است لذا باید اذعان داشت که اقدامات خوبی در حوزه بانکی صورت گرفته است به طوری که بخش زیادی از زیرساخت های بانکی کشور ایمن سازی شده است.

وی با اشاره به اینکه امنیت انتهای کار ندارد و باید تداوم پیدا کنند تا بتوانیم به نتیجه دست یابیم افزود: مکانیزم تحریم کاتسا بر این است که هر کسی که با سپاه کار کند را تحریم می کنند، قرارگاه خاتم الانبیا پروژه های زیادی را انجام می دهد و لذا وقتی سپاه در لیست تحریم قرار می گیرد، این قرارگاه نیز به دلیل همکاری با سپاه در لیست تحریم می آید، یعنی5 هزار شرکت با قرارگاه خاتم کار می‌کنند که همه مورد تحریم قرار می‌گیرند.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل با اشاره به اینکه باید اقدامات ما نسبت به آمریکا بازدارنده باشد، اظهار داشت: اقدامات ما باید بر روی اراده آنها تاثیر گذار باشد.

سردار جلالی با بیان اینکه امیدواریم دولت، بخش دفاع و شورای امنیت ملی نسبت به قانون تحریم کاتسا موضع مستحکمی اتخاذ کنند، گفت: باید موضع قاطی در خصوص تحریم کاتسا داشته باشیم، تحریم کاتسا خطرناک است.

وی افزود: آمریکا دوست دارد ما به تعهدات خود در برجام عمل کنیم اما آنها متعهد به اجرای برجام نباشند، آنها می‌خواهند ما از منافع برجام استفاده نکنیم لذا باید در مقابل اقدامات آنها به صورت پلکانی رو به جلو پیش برویم.

سردار جلالی با اشاره به اینکه تهدیدات ژنتیک اگر به درستی کنترل نشود، جهان را می تواند تهدید کند؛ اظهار داشت: نخبگان سیاسی باید بر روی تهدیدات ژنتیک به اجماع برسند.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل با اشاره به اینکه باید ابعاد فرصت و تهدید را به درستی بشناسیم، گفت: دو نوع اپیدمی طبیعی و عامدانه وجود دارد که اپیدمی طبیعی مانند آنفولانزا و اپیدمی های عامدانه و انسان ساز مانند ویروس ابولا است که سه کشور را نزدیک به یک سال درگیر کرد ، باید برای اپیدمی های عامدانه و انسان ساز فکر کرد، سازمان پدافند غیرعامل قرارگاه زیستی خود را آماده کرده است تا اگر با این مورد مواجه شود به خوبی اقدام به مقابله کند.

وی با اشاره به اینکه به ساز و کارهای تشخیص در این رابطه نیازمند هستیم، گفت: به آزمایشگاه های سطح بالای نیاز داریم تا بتوانیم ویروس طبیعی و دستکاری شده را مورد شناسایی قرار دهیم، آزمایشگاه های ما قادر به شناسایی محصولات تراریخته به صورت کامل نیستند.

سردار جلالی با اشاره به اینکه نیازمند الزامات جدی در این زمینه هستیم، ادامه داد: کسی که خودش وارد کننده است نمی‌توانند کنترل کننده باشد، پس باید یک نهاد حقوقی و تخصصی مستقل زیر نظر مسئولان کشور این امور را انجام دهند.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل ادامه داد: تهدیدات زیستی می‌تواند خطرناک باشد اگر از محصولات تراریخته استفاده می کنیم باید برای آنها ضمانت و پروانه داشته باشیم، لذا باید مشخص شود که چه دستکاری هایی بر روی محصولات تراریخته صورت می گیرد.

وی با اشاره به اینکه باید از شبکه های ملی داخلی استفاده کرد، گفت: با تعامل صورت گرفته میان دستگاه‌های امنیتی و زیرساختی موازی کاری را باید به حداقل رساند.

سردار جلالی با بیان اینکه 15 رشته جدید در قالب کارشناسی ارشد و دکترا در حوزه سایبری طراحی شده است، افزود: با حجم زیادی از طرح‌ها مواجه هستیم که باید از نظر علمی مورد بررسی قرار بگیرد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به اینکه موضوع آموزش و تربیت نیروی انسانی برایمان از اولویت بالایی برخوردار است، گفت: در این رابطه با وزارت علوم توافقات صورت گرفته است.

سردار جلالی با تاکید بر رعایت الزامات پدافند غیرعامل افزود: اکنون هفتاد شرکت را برای مطالعات پدافند غیرعامل سازماندهی کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه اقلام اساسی را باید خودمان تولید کنیم، ادامه داد: وقتی دشمن متوجه شود که ما تحت فشار قرار گرفته‌ایم بر علیه ما اقدام می‌کند لذا باید مزیت های برتر اقتصادی را شاخص قرار دهیم و آنها را در اقلام غیر اساسی دنبال کنیم.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل با اشاره به دستورالعملی که پیرامون گوشی های هوشمند مسئولان کشور تهیه شده است، گفت : این موضوع در کمیسیون های مختلف دولت مورد بررسی قرار گرفته است.

سردار جلالی با اشاره به اینکه تهدیدات گوشی ها را به مسئولان کشور تذکر داده‌ایم، گفت: جزوات تخصصی در این رابطه برای آنها ارسال شده است تا مسئولان مزیت ها و قابلیت های گوشی ها را بدانند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل با اشاره به اینکه به شبکه داخلی اجتماعی نیازمند هستیم تا بتوانیم تعاملات خود را انجام دهیم، گفت: باید شبکه ای در داخل کشور داشته باشیم که خودمان بتوانیم بر روی آن کنترل های لازم را داشته باشیم و مطمئن شویم که دسترسی بیرونی ندارد، در بخش دفاع سایبری طراحی‌هایی را در قالب 3 فرمول انجام داده‌ایم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها