عکس نوشت، شرحی است بر یک عکس؛ محافظان کرگدن در آفریقا، شاخش را می کنند تا شکارچیان به طمع شاخ، کرگدن ها را قتل عام نکنند.
کد خبر: ۱۰۸۶۵۴۴
از جنایت تا مکافات شاخ های خطرناک / شاخ چه بلایی سر ما می آورد؟

محافظان کرگدن ها در آفریقای جنوبی، شاخ این حیوان را می کنند تا شکارچیان به طمع شاخ، کرگدن ها را قتل عام نکنند.

بعید است از نزدیک، کرگدنی را دیده و لمس کرده باشید. فوق فوقش در فاصله یکی دو متری تلویزیون و یا اگر خوش اقبال تر بوده باشید از پشت میله های باغ وحش، او را ملاقات کرده اید البته مسافران آفریقا، تجربه واضح تری از کرگدن ها دارند.

اما به هرتقدیر آنان که دیده اند می گویند کرگدن ها 3 متر طول و 2 تن وزن دارند. گرچه گیاه خوارند، ولی حمله آنان به انسان ها بیشتر از ببرها و پلنگ ها گزارش شده است. کرگدن ها در حال تمام شدنند؛ یعنی بعید نیست همین روزها منقرض شوند، آن هم فقط به خاطر یک چیز: «شاخ». شاخی که بر خلاف همه حیوانات، به جای آنکه روی سرشان در آمده باشد، بر روی بینی شان سوار شده است!

آنقدر که کرگدن ها بویایی و شنوایی خوبی دارند، بینایی افتضاحی دارند. شاید چون جز شاخ شان چیز دیگری نمی بینند. اما این شاخ، قیمتی است، تا جایی که با قیمت 300 هزار دلار هم به فروش رفته است.

پی نوشت:
این از فضیلت های شاخ است که انسان را طعمه می کند. پس باید کسانی پیدا شوند که شاخ او را بکنند. از قدیم گفته اند الکی برای کسی شاخ نشوید. یعنی شاخ تان اینقدر بزرگ و نمایان نشود که هیچ چیز دیگری جز شاخ، دیده نشوید.

حالا بعضی ها در فضای مجازی شاخ شده اند. رسماً توی پروفایل شان نوشته اند شاخ اینستاگرام. برخی هم جز خودشان و نوک بینی شان، یعنی همان شاخ شان را نمی بینند. بعضی هم پیش از آنکه باهم مصافحه و روبوسی کنند، شاخ هایشان به هم گیر می کند. برخی هم عادت دارند برای دیگران شاخ بگذارند. شاید بچه هم که بوده اند توی عکس ها پشت یکی قایم شده و برایش شاخ می گذاشته اند. بعضی ها هم که استاد دروغ های شاخدارند.

و البته خوش به حال بعضی ها که از شاخ محرومند، که فرموده اند خدا، ... را شناخت و شاخش نداد.

| عکس نوشت | شماره 50| سید مهدی سیدی |

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها