رضوان صادق‌زاده، دبیر این دوره از جشنواره در گفت‌وگو با خبرنگار ما عنوان می‌کند: جشنواره هنرهای تجسمی جوانان، اگر با فرض این‌که تمام مقدمات آن اعم از اطلاع‌رسانی دقیق و انتخاب درست و مواردی از این نوع، درست پیش برود، برشی عرضی از هنر جوانان ایران را در اختیار برگزارکنندگان جشنواره قرار می‌دهد تا نقاط قوت و ضعف آن را به طور کامل رصد کنند.
کد خبر: ۱۰۶۷۷۷۹

او به نکات مثبت و منفی رونق اقتصاد هنر در سال‌های اخیر و تاثیر آن بر مسیر هنرمندان جوان اشاره می‌کند و می‌گوید: در سال‌های اخیر، فروش و حراج آثار هنری در مسیر و سمت و سوی آثار هنری جوانان موثر بوده است. زمانی که اقتصاد هنر حوزه‌های هنر را قبضه می‌کند، علاوه بر تاثیر مثبتی که می‌تواند بر این حوزه بگذارد احتمال بیراهه بردن آثار را نیز در پی دارد.

صادق‌زاده با تاکید بر ضرورت خلاقیت و نوآوری در هنر جوانان می‌افزاید: اقتصاد هنر و فروش آثار هنری اهمیت دارد، اما در مواردی که متاسفانه امروز بیشتر دیده می‌شود، تمرکز و توجه اصلی بر اقتصاد هنر، خلاقیت و نوآوری را در آثار هنری جوانان کمرنگ و تهدید می‌کند. بنابراین رویدادهایی مانند جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان که رویکرد آموزشی و کارگاهی دارد می‌تواند فرصتی برای نمایش نوآوری و خلاقیت جوانان باشد.‌

دبیر بیست و چهارمین جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان ادامه می‌دهد: در این دوره از جشنواره، تعداد دانشجویان فعال هنر افزایش چشمگیری داشته است که می‌تواند بیانگر امید به قوت گرفتن بخش ساختاری و زیربنایی هنر باشد.‌

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها