جام‌جم آنلاین گزارش می‌دهد

نقاشی در سن 86 سالگی + تصاویر

شناسنامه‌اش می‌گوید 86 سال و چند ماه از عمرش گذشته اما دلش چیز دیگری می‌گوید. شناسنامه‌اش می‌گویند شاید فرصت زیادی نداشته باشد اما چشم‌هایش حرف دیگری می‌زنند. همین است که حالا در این سن و سال، نمایشگاه نقاشی‌هایش در یکی از گالری های تهران برگزارشده است.
کد خبر: ۱۰۳۵۲۹۰
نقاشی در سن 86 سالگی + تصاویر

به گزارش جام جم آنلاین، این روزها دیوارهای گالری گلستان ، میزبان نقاشی‌های بانوی هنرمندی هستند که زندگی‌اش در سن 84 سالگی وارد یک مسیر جدیدتر شده است. زنی که در 84 سالگی، درست وقتی که خیلی‌ها کنج عزلت انتخاب می‌کنند و آهسته و آرام از کنار تمام اتفاقات روزمره زندگی‌شان می‌گذرند، دست به قلمو و رنگ برده و حالا بعنوان یکی از پدیده های جدید نقاشان خودآموخته کشور شناخته می‌شود. بگذارید این هنرمند را بهتر به شما معرفی کنیم؛ او کسی نیست جز رافت صراف.

36 تابلوی زیبا و منحصربه‌فرد این روزها در گالری گلستان چشم‌ انتظار بازدید کننده‌هایی هستند که به این اتفاق نظر رسیده‌اند که هنرسن و سال نمی‌شناسد.

این تابلوهای زیبا ، این حجم انبوه رنگ و نقش ، دلیلی هستند بر همین ادعا.

لیلی گلستان مدیر این گالری درباره این نمایشگاه می‌گوید: « دوستان عزیز من...رافت صراف در هشتاد و چهار سالگی و در بستر بیماری، برای سرگرمی شروع می‌کند به نقاشی کردن . آثار به وجود آمده پر است از شور زندگی، پر است از رنگ‌های زیبا و پر است از امید...این نمایشگاه واقعا دیدن دارد.»

رافت صراف ، هنرمندی است که می‌گویند برحسب یک اتفاق نقاش شده‌است. او در اوج روزهای بیماری ، وقتی که از نظر جسمی و روحی در شرایط مساعدی نبوده، برای دور شدن از خارش‌های آلرژیکی که امانش را بریده‌بودند دست به قلم و کاغذ برده و از آن به بعد برای همیشه در دنیای نقاشی ماندگار شده‌است.

اسم رافت صراف هم مثل خیلی از هنرمندان دیگر که با انگیزه قبلی شروع به نقاشی نکرده و در این راه هیچ آموزشی هم ندیده‌اند، حالا مدتی است به فهرست نقاشان خودآموخته کشور اضافه‌شده است.

به فهرستی هنوز هم که هنوز است به هنرنمایی های مکرمه قنبری(ننه مکرمه) می‌بالد؛ بانوی سالخورده ای که از او بعنوان یکی از نقاشان سبک پست مدرن مازندران یاد می‌شود. نقاشی های مکرمه باعث شد تا او بعنوان بانوی سال نقاش سال 2001 توسط دوازدهمین کنفرانس ایران شناسی دردانشگاه دولتی سوئد معرفی شود.

در این فهرست منور رمضانی هم جایگاه ویژه‌ای دارد؛ این هنرمند هم که به ننه حسن معروف شده بود، نقاشی را به صورت کاملا خودآموخته و درروزگار کهنسالی شروع کرد . ننه حسن از کودکی تا سن ۷۰ سالگی به هنر قالی‌بافی و طراحی نقوش قالی مشغول بود ولی ناگهان به نقاشی روی آورد و تابلوهایش در عین سادگی، شهرتی جهانی پیدا کردند.

کنیز عباس‌پناه هنرمند دیگری است ساکن جزیره هرمز که با زبان نقاشی با دنیای اطرافش ارتباط برقرارکرده ‌است. او نیز همانند دیگر هنرمندان خودآموخته نقاشی را خودبه‌خود شروع کرده و بوسیله طرح های ساده و زیبایی که روی بوم می‌کشد نظر مخاطبان بسیاری را جذب کرده‌ است.

مینا مولایی - خبرنگار جام‌جم‌آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها