مدیرعامل گروه شرکت های پدیده با اشاره به اینکه شرکت پدیده نماد مشارکت اقتصادی و تحقق اقتصاد مقاومتی است، گفت: کمک به پدیده کمک به اقتصاد مقاومتی و فرهنگ مشارکتی است.
کد خبر: ۱۰۱۰۶۳۳
کمک به پدیده کمک به اقتصاد مقاومتی و فرهنگ مشارکتی است

به گزارش سایت اخبار پدیده، دکتر محسن شوشتری ١٩ اسفند در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه در دفتر پدیده واقع در شاندیز برگزار شد، با اشاره به اینکه پدیده یک شرکت خصوصی است، تصریح کرد: این شرکت تبعات اجتماعی شگرفی بر اقتصاد کشور گذاشته است و در حال حاضر، شرکتی مانند پدیده با این حد پراکندگی سهامدار وجود ندارد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه از پایه های اولیه اقتصاد مقاومتی مشارکت مردمی است پدیده با حدود ١٣۶ هزار سهامدار یکی از نمونه های بارز مشارکت مردمی در اقتصاد محسوب شده و کمک به پدیده کمک به اقتصاد مقاومتی و فرهنگ مشارکت در اقتصاد کشور است.

شوشتری با اشاره به اینکه اهمیت مسئله پدیده اگر دهها برابر موضوع پلاسکو نباشد کمتر از آن نیست، عنوان کرد: انتظار داشتیم در رابطه با پدیده نیز روالی به وجود بیاید تا همه برای حل مشکلات آن پای کار بیایند.

مدیرعامل گروه شرکت های پدیده با اشاره به اینکه اگر در ٨ سال دفاع مقدس مشارکت مردم نبود داستان به آن شکل رقم نمی خورد، یادآورد شد: در حال حاضر نیز اقتصاد ما نیز نیازمند مشارکت مردم است و پدیده یکی از نمونه های بارز مشارکت مردم در اقتصاد بوده که متاسفانه این فرهنگ امروز ضربه خورده است و لذا کمک به پدیده یکی از لازمه های تقویت اقتصاد مقاومتی است.

وی با اشاره به اینکه نگاه مردم در خرید سهام پدیده نگاه سرمایه گذاری بود، خاطر نشان کرد: فرهنگ بورس به این صورت است که مردم مقداری از پولی که به آن نیاز ندارند را در بورس سرمایه گذاری می کنند و شرکت پدیده نیز در واقعیت به همین صورت بود اما با توجه به سودهای بالا ٣٠٠ درصدی سرمایه گذاری در پدیده زود بازده جلوه داده شد و خیلی از مردم با نگاه سرمایه گذار و نه نگاه بورسی به آن وارد شدند و این موضوع امروز برای آنها توقع ایجاد کرده است.

شوشتری در ادامه اظهار کرد: در وهله اول باید موانع قانونی را برای حل مشکلات پدیده مرتفع می کردیم و به این منظور باید به این نکته توجه داشت آیا فرهنگ و قابلیت آن را داریم که بتوانیم در زمره بازارهای سرمایه ای به صورت قانونی معاملات داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه برای تحقق این موضوع باید موانع قانونی از جمله پایان کار، تغییر کاربری و ... حل می شد بیان کرد: به لطف ستاد محترم تدیر، حمایت دادستان مشهد و معاون وی و همچنین همکاری دستگاه های امنیتی و به طور ویژه ورود آقای دین پرست معاون اقتصادی وزیر کشور به موضوع پدیده توانستیم بسیاری از مشکلات را در شرکتی که با این تعداد سهام دار بحران زده بود حل کنیم.

شوشتری با اشاره به اینکه مهم ترین موتور محرک پدیده مرکز خرید آن است، گفت: پنج و نیم هکتار از مرکز خرید پدیده در بستر کال حاج قاسم قرار گرفته بود و مشکلات فراوانی در حوزه آب منطقه ای برای ما ایجاد کرده بود که خوشبختانه با حمایت دست اندرکاران مشکل حل شد و به همین صورت مشکلات سایر حوزه ها از جمله دارایی، تامین اجتماعی، جهاد کشاورزی، شهرداری و ... نیز مرتفع گردید.

مدیرعامل گروه شرکت های پدیده با اشاره به اینکه در حال حاضر در شرایط اقتصادی بدی قرار داریم و حتی برندهای خوب مشهد با مشکلات جدید روبه رو هستند، بیان کرد: از طرفی پدیده یک برند لطمه خورد است و در بازار مسکن نیز رکورد حاکم است، از طرف دیگر رکود بر بازار مسکن حاکم است و عمده سهام پدیده نیز شامل تولیدات و فرآیندهای ساختمانی است و همه این موضوعات در کنار هم کار را برای ما سخت کرده اند اما در نهایت مشکلات زیادی را مرتفع کردیم.

وی با اشاره به اینکه بانک ها برای تخصیص اعتبار ویژه به منظور راه اندازی پروژه به ما چراغ سبز نشان داده اند، عنوان ساخت: در نهایت توانستیم مبالغ اولیه تسهیلات بانکی را دریافت کنیم و امیدوارم مبالغ بعدی را نیز به زودی دریافت نماییم.در حال حاضر کنسرسیوم بانکی با مجموع شش بانکی و با عاملیت بانک صادرات پذیرفته مبلغ تسهیلات را به ما بپردازد و امیدواریم پروژه با شکوه بیشتری در آینده نزدیک پروژه مجددا افتتاح شود.

مصالحه ٣٠٠ میلیاردی از بدهی پدیده به موسسه میزان

شوشتری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه موسسه میزان به دلیل تسهیلاتی که به پدیده پرداخت کرده بود دچار مشکلاتی شده بود، عنوان کرد: در ابتدا مبلغ این تسهیلات با جریمه دیر کرد هزار و ۴٠٠ میلیارد تومان برآورد شده بود که با مساعدت های انجام شده ٣٠٠ میلیارد تومان از بدهی به میزان کاهش یافت و موضوع بدهی با کارمزد مصوب بانک مرکزی به بانک صادرات منتقل شد وامیدواریم مشکلات مرتبط با میزان نیز مرتفع شود.

وی با اشاره به اینکه عملیات عمرانی در پروژه کیش نیز در حال انجام است، عنوان کرد: با توجه به وضعیت اقتصادی موجود نیازمند بروزرسانی مطالعات اقتصادی بودیم که این امر توسط مشاوران اقتصادی ما انجام شده است.

مدیرعامل گروه شرکت های پدیده با بیان اینکه مسئله اصلی ما بحث تعدیل است، تصریح کرد: در دی ماه ٩٣ قیمت سهام پدیده به ١٢٠٧٢ رسید و این در حالی بود که مبلغ نهایی تخمین زده شده توسط کارشناسان قوه قضاییه و همچنین پس از بازبینی در ستاد تدبیر ٣٣٧۵ تومان تعیین شد، و در نهایت ستاد تدبیر مصوب کرد تا کمبود مبلغ بین ٣٣٧۵ تا ١٢٠٧٢ از محل سهام، سهامداران عمده تامین شود که این موضوع در حال حاضر صورت پذیرفته است.

وی در ادامه به مسئله تعهدنامه ها به عنوان یکی از مسایل مهم شرکت اشاره و خاطرنشان کرد: از اواخر سال ٩٣ و همچنین در اوایل سال ٩۴ عده ای که به منظور فروش سهام به شرکت مراجع می کردند به آنها تعهد نامه هایی توسط شرکت توسعه داده می شد که در آن علاوه بر خرید سهام به ازای هر سهم ١٢٠٧٢ تومان ٣٠ درصد سود نیز باید به آنها پرداخت می شد و از این بابت ٣۶٩٠ میلیارد تومان برای شرکت بار مالی به وجود امده بود که ستاد تدبیر در این راستا ما را مکلف به برگرداندن تعهدات به حالت قبل کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها