پاسخ فضانورد ایرانی به سئوالی درباره نرفتن اصغر فرهادی به آمریکا:

وقتی می خواهی روی اصولت ایستادگی کنی باید تصمیم سخت بگیری

از روز انصراف اصغر فرهادی برای ورود به ایالات متحده و البته عدم حضورش در مراسم اسکار این سوال پیش آمد که تصمیم نرفتن کارگردانی مثل فرهادی به مراسمی همچون اسکار چقدر تصمیم سختی است؟
کد خبر: ۱۰۰۶۷۲۷
وقتی می خواهی روی اصولت ایستادگی کنی باید تصمیم سخت بگیری

به گزارش جام جم آنلاین همه چیز از روز امضای فرمان ضد مهاجرتی دونالد ترامپ آغاز شد، فرمانی که واکنش های بسیار زیاد و راهپیمایی های گسترده ای را در سراسر این کشور و البته کشورهای دیگر داشت. ترانه علیدوستی یکی از بازیگران فیلم فروشنده در واکنشی سریع به این فرمان در توئیتی اعلام کرد که به این مراسم نخواهد رفت. تصمیمی که برای آن بسیار تشویق شد و حتی علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی هم این اقدام او را ستود. اما واکنش اصغر فرهادی کمی با طمانینه بود، ابتدا اخباری به گوش می رسید که او می تواند بر خلاف این فرمان رئیس جمهور آمریکا به مراسم اسکار برود اما زمزمه هایی هم در رسانه ها شنیده می شد که او هم در این قانون مستثنی نیست. در همین حین بود که اصغر فرهادی هم اعلام کرد که «به احترام مردم کشورش» به این مراسم نخواهد رفت. تصمیمی که بازتاب های گسترده ای به ویژه در رسانه های خارج از ایران داشت. تصمیمی که ابزاری شد برای این رسانه ها تا آتش توپخانه خود را علیه دونالد ترامپ گسترده تر کنند.

دیزیل شیمل، کارگردان لالالند از نرفتن فرهادی به اسکار اظهار تاسف کرد و آکادمی علوم و هنرهای سینمایی آمریکا، اسکار، در بیانیه‌ای احتمال جلوگیری از ورود اصغر فرهادی و بازیگران فیلمش به آمریکا به دلیل مذهب یا تابعیتشان را «شدیدا نگران کننده» خواند و آن را محکوم کرد.

اما دیروز وقتی بیانیه فرهادی در سالن دالبی تئاتر لس‌آنجلس توسط انوشه انصاری فضانورد زن ایرانی خوانده شد تشویق بسیار حاضران را در این مراسم به همراه داشت. نکته جالب اما پاسخ فیروز نادری یکی از دو نماینده اصغر فرهادی در مراسم اسکار 2017 بود.

فیروز نادری مدیرکل اکتشافات ناسا درباره پرسشی صریح با این مضمون که نیامدن به اسکار چقدر برای فرهادی تصمیم سختی بود؟ گفت: « وقتی می‌خواهی روی اصولت بایستی باید انتخاب‌های سخت بکنی»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها