سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، براساس ارزیابیهای صورت گرفته مردم از عملکرد شرکتهای خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو ناراضی هستند.
در این زمینه براساس جدیدترین ارزیابی صورت گرفته، مصرفکنندگان در پنج شاخص اصلی از خدمات پس از فروش ارائه شده از سوی خودروسازان و واردکنندگان خودرو ناراضی هستند.
"کمبود یا نبود قطعات یدکی"، "کیفیت پایین قطعات، خدمات و تعمیرات"، هزینهتراشی بی مورد"، "کمبود تعداد نمایندگیهای مجاز" و "عدم انجام کار یا حل ایراد"؛ پنج انتقاد اصلی مردم از خدمات پس از فروش خودرو در ایران است.
نارضایتی شهروندان از "کیفیت پایین قطعات، خدمات و تعمیرات" در شبکه خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو در حالی است که طبق اصلاحیه آییننامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرفکنندگان خودرو، این شرکتها موظف شدهاند کیفیت تعمیرات و قطعات ارائه شده در فرایند تعمیر خودروها را تضمین کنند.
در این زمینه در ماده ۲۳ این قانون آمده است:" عرضهکننده خودرو موظف است نمایندگیهای مجاز خدمات پس از فروش خود را ملزم کند که ضمن تسلیم صورتحساب به مصرفکننده، خدمات ارائه شده خود را به مدت دو ماه یا سه هزار کیلومتر، هر کدام که زودتر فرا برسد و قطعات را به مدت شش ماه یا ۱۰هزار کیلومتر، هر کدام که زودتر فرا برسد، ضمانت کند".
اصلاحیه آییننامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرفکنندگان خودرو اوایل سال جاری از سوی معاون اول رییسجمهوری به وزارت صنعت، معدن و تجارت، خودروسازان و واردکنندگان خودرو ابلاغ شد.
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
دانشیار حقوق بینالملل دانشگاه تهران در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
یک پژوهشگر روابط بینالملل در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتوگو با امین شفیعی، دبیر جشنواره «امضای کری تضمین است» بررسی شد