با این رویکرد کیفیسازی، برآوردن نیاز و سلیقه مخاطب برای تحقق اهداف قاعدتاً کار سخت و دشواری است و رسانه ملی با جذب نیروهای متخصص و متنوع از بین جوانان تحصیل کرده و مستعد که ذائقه و زبان قشرجوان جامعه را به خوبی میشناسند میتواند به این مهم دست یابد.
در این سالهای اخیر، مسیرگذار و تکامل در کارهای نمایشی هدفگذاری شده است به خصوص در سرمایهگذاری که در حوزه فیلمنامهنویسی و درامنویسی انجام شده و میشود.
با جذب استعدادهای جوان، میشود به آن نقطه ایدهآل رسید و شاهد اتفاقات جدید در حوزه سریالسازی شد. کیفی سازی اصل اول کار نمایش است. ارتقای کیفیت آثار تلویزیون هم در عرصه اجرا و هم در درامنویسی یک ضرورت است.
این ضرورت، امری است که برنامهریزی شده و پیشبینی تحقق آن هم میرود. امروزه رسانه ملی در کارهای بلند داستانی سرمایهگذاری میکند.
قبل از کیمیا کار نرگس تجربه شده بود و کیمیا در ادامه آن مسیر و استفاده از تجربیات آن اثر، که نویسنده هر دو اثر مشترک بود سعی داشت تا به یک اثر حداقل کم اشکال برسد.
این اثر توانست مهمان خانواده مردم ایران بشود و رابطه عاطفی بین کاراکترها و مخاطب برقرار کند و سرگذشت کاراکتر برای مخاطب با اهمیت میشود چون با آنها ارتباط عاطفی پیدا میکند. این رابطه عاطفی کمکم به همذاتپنداری نزد مخاطب میانجامد.
بودجه سازمان در سالهای گذشته و در بخش نمایش همواره با چالشهایی روبهرو بوده است اما در دوره مدیریت جدید سازمان سعی شده کارهای نمایشی بهرغم مشکلات مالی، کمبود بودجه کمتری را احساس کند و کنترل شده باشد، ولی واقعیت این است که اگر بخواهیم در فضای امروز جامعه حرف خودمان را بزنیم، کارگزاران فرهنگی نظام اگر بخواهند در این هجوم فرهنگی، حفظ فرهنگ خودی کنند باید در بخش فرهنگ سرمایهگذاری کنند.
بخصوص سرمایهگذاری در خلق کاراکترهای محبوب در سریالهای داستانی بلندمدت. فضایی که دهها کانال تلویزیونی آن هم به زبان فارسی برنامهسازی و بمباران محتوایی میکنند.
رحمان سیفیآزاد - رئیس مرکز امور نمایشی سیما
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
دانشیار حقوق بینالملل دانشگاه تهران در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
یک پژوهشگر روابط بینالملل در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتوگو با امین شفیعی، دبیر جشنواره «امضای کری تضمین است» بررسی شد