نادران: دولت راهبرد واحدی برای اقتصادمقاومتی ندارد

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۹۵ در نشست «بحران و رکود اقتصادی» تصریح کرد: رئیس‌جمهور بعد از 5/2 سال اقرار می‌کند که در کشور رکود و بیکاری وجود دارد، وضعیت معیشتی مردم مطلوب نیست و کمک‌ می‌طلبد.
کد خبر: ۸۷۶۵۱۹

دکتر الیاس نادران در این نشست که دیروز در خبرگزاری فارس برگزار شد، گفت:‌ ما این اقرار را با وجود تاخیر زیاد به فال نیک می‌گیریم. امیدواریم این تاخیر به نحوی جبران و به ساماندهی بهتر آن منجر شود. رکود شدیدی که در کشور وجود دارد و براساس آمار رسمی دولت هر ماه به صورت خالص چند هزار نفر به بیکاران کشور اضافه می‌شوند باید با یک نگاه جامع و همراهی از بین برود. رئیس کمیسیون تلفیق بودجه 95 مجلس درباره چگونگی اجرای سیاست‌های اقتصادمقاومتی توسط دولت در آستانه دو سالگی ابلاغ آن عنوان کرد: دولت راهبرد و فرماندهی واحدی برای اداره این کار نداشته و اراده لازم در دولت نیز به وجود نیامده است. گاهی گفته می‌شود جلساتی که دولت در این رابطه گذاشته، اگر در بیابان بود تاکنون چند صد هزار هکتار جنگل از آن بیرون می‌آمد، اما برای اقتصادمقاومتی خروجی نداشته که مجلس می‌تواند در این بحث به دولت کمک کند.

تخلف کرسنت قطعی است

نادران درباره پرونده قرارداد کرسنت هم گفت: زمانی که آقای زنگنه قرار بود برای وزارت نفت معرفی شود، یکی از مسائل اساسی و جدی در مجلس این بود که بخش قابل توجهی از مدیران نزدیک به ایشان از جمله متهمان کرسنت و فساد مالی مربوط به آن بودند.وی خاطرنشان کرد: زنگنه قول داد 15 روزه این مساله را حل و فصل کند و همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد این اتفاق نیفتاد. نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: قوه قضاییه در دادگاه، فساد حاکم بر این قرارداد را تائید و مجرمان دولتی و غیردولتی مشخص شدند و احکام مربوط به این متهمان نیز صادر شد.نادران اضافه کرد: در حال حاضر حکم دادگاه تائید شده و آماده اجراست و ما از قوه قضاییه انتظار داریم با اجرای حکم، اعتقاد نظام را بر این‌که فساد موثر در قرارداد کرسنت اتفاق افتاده، تائید کند.

دولت درباره بسته خروج از رکود گزارش دهد

دکتر احمد توکلی، نماینده مجلس و اقتصاددان هم درباره بسته خروج از رکود گفت: بسته‌ای که اجرایی شد باید مشخص شود چه میزان از آن اجرا شده و چقدر موفق بوده و نتیجه گزارش چه بوده است تا بتوان برای آینده، راه را ترسیم کرد. احمد توکلی یکی از عوامل تشدید رکود در اقتصاد را بالا بودن هزینه‌های تامین مالی و نرخ سود بانکی اعلام کرد و افزود: بانک مرکزی در حالی اعلام می‌کند که نرخ سود بانکی باید متناسب با نرخ تورم تعیین شود که هیچ‌کس از آن تبعیت نمی‌کند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که سودآورترین تجارت در کشور ما سپرده‌گذاری در بانک‌هاست، تصریح کرد: هیچ تجارتی بخوبی بانک در کشورمان وجود ندارد که استراحت کنی و خودت را باد بزنی و سود بالا هم بگیری.وی خاطرنشان کرد: تولیدکنندگان از روی ناچاری از بانک‌ها استقراض می‌کنند تا ورشکست نشوند در حالی‌که با قبول تعهدات بانک شرایط بدتری پیدا خواهند کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها