به گزارش جام جم آنلاین، حکایت پیاده راهسازی در کپنهاگ از مدتها پیش آغاز شده است. از وقتی اشتروگت، یعنی خیابان اصلی این شهر پرجمعیت به فضایی مختص عابران پیاده تبدیل شد. به این ترتیب موج تغییر در ساختار شهری کپنهاگ آغاز شد و این شهر از فضایی خودرومحور به انسان محور تغییر شکل داد. اما پیاده راهسازی در این شهر وقتی بیش از پیش مورد توجه و اقبال شهروندان قرار گرفت که مدیران شهری برنامهریزی گستردهای برای پیادهمدار کردن آن انجام دادند. به این ترتیب با تبدیل بیشتر خیابانهای اصلی این شهر به فضاهایی صرفا پیاده راه، موج پیاده راهسازی در کپنهاگ رونق گرفت و اولویت تردد و عبور و مرور در این فضاها فقط به عابران پیاده و دوچرخهسواران داده شد. ترفند بعدی مدیران شهری کپنهاگ، تشویق مردم به استفاده از دوچرخه بود، چون افرادی که با دوچرخه تردد میکنند نهتنها به حجم ترافیک اضافه نمیکنند، بلکه نقش مهمی در حفظ محیطزیست دارند. نکته جالب اینجاست که اولین توقفگاههای دوچرخههای اجارهای در این شهر ایجاد شد تا عموم مردم به استفاده از این شیوه حمل و نقل تشویق شوند.
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
دانشیار حقوق بینالملل دانشگاه تهران در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
یک پژوهشگر روابط بینالملل در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتوگو با امین شفیعی، دبیر جشنواره «امضای کری تضمین است» بررسی شد