زنان بیش از مردان، در خطر تنگی کانال دست

زنان، پنج برابر مردان با خطر ابتلا به بیماری تنگی کانال دست یا سندرم تونل کارپال مواجه هستند. سندرم تونل کارپال یا تنگی کانال دست، عارضه شایعی است که در ناحیه مچ دست دیده می‌شود و ناشی از فشار عصبی روی عصب میانی بوده، شایع‌ترین درگیری عصب محیطی است.
کد خبر: ۸۴۰۶۶۲

دکتر سیدحسن نیک‌نژاد، متخصص طب فیزیکی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: اعصاب محیطی همواره در معرض فشار، کم‌خونی، کشیده شدن یا قطع کامل است و بسیاری از مردم به علت ناآگاهی، این علائم را به افزایش چربی خون یا کم‌خونی نسبت می‌دهند.

وی افزود: شرایطی مانند سن بالا، چاقی، بارداری، دیابت، کم‌کاری تیروئید، مصرف داروهایی مثل داروهای آرتریت روماتوئید و استفاده مداوم و قرار دادن دست‌ و مچ دست در یک وضعیت خاص در ابتلای افراد به این بیماری دخالت دارد. سوزن سوزن شدن مچ و انگشتان دست بویژه انگشت شست، اشاره و میانی و درد و کوفتگی انگشتان از علائم بیماری است که در شب تشدید می‌شود.

وی تاکید کرد: در مراحل ابتدایی با استفاده از نگهدارنده‌های مچ دست، علائم بیماری را می‌توان کاهش داد و همچنین از روش‌های دیگر درمان نظیر تزریق کورتون در محل کانال مچ دستی و انجام ورزش‌های مخصوص می‌توان استفاده کرد و در مراحل پیشرفته نیز جراحی برای آزادسازی عصب انجام می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها