هاوکینگ، زوکربرگ و میلنر جاه‌طلبانه‌ترین پروژه کاوش حیات فرازمینی را کلید خواهند زد؟

استارشات، بلندپروازی بشر برای فتح ستارگان

سیستم گفتاری استیون هاوکینگ برای همه

اینتل، کد منبع باز سیستم گفتاری را که استیون هاوکینگ از آن بهره می‌برد در اختیار عموم قرار داد. این سیستم که ACAT یا دستیار تولکیت آگاه از متن نام دارد، برای هاوکینگ طراحی شده بود تا بتواند با وجود ابتلا به بیماری اسکلروز جانبی آمیوتروفیک با کمترین حرکت، توانایی ایجاد ارتباط را داشته باشد.
کد خبر: ۸۳۰۶۴۴

اکنون این سیستم از یک حسگر یا دوربین مادون قرمز استفاده می‌کند که قادر است حرکات صورت را تشخیص داده و از طریق این تشخیص رابط کاربری رایانه حروف مورد نظر را انتخاب کند و بعد از طریق یک نرم‌افزار پیش‌بینی متن، کلمات کامل شوند. رابط کاربری می‌تواند به اینترنت و دیگر برنامه‌ها متصل شود.

با عرضه منبع کد این سیستم، مدیران این پروژه امیدوارند توسعه‌دهندگان بتوانند با ایجاد تغییرات لازم، کاربرد این سیستم را توسعه دهند. اینتل در وبسایتش درباره عرضه این کدها گفته است: «پس از ساخت این سیستم برای پروفسور هاوکینگ، جامعه بزرگ‌تری را مدنظر قرار دادیم و تلاش کردیم قابلیت تنظیم این سیستم را افزایش دهیم تا از این طریق بتوانیم به کاربران بیشتری که در شرایط مختلفی قرار دارند کمک کنیم.»

امیدواریم با اپن سورس کردن این پلتفرم قابل تنظیم، توسعه‌دهندگان بتوانند با افزودن رابط‌های کاربری جدید، ایجاد روش‌های حسی جدید، پیش‌بینی متن و دیگر ویژگی‌ها آن را توسعه دهند. اکنون ACAT فقط برای کامپیوتر و از طریق GitHub قابل دانلود است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها