گفت‌وگو با دکتر حمیدرضا طاهری یگانه، رئیس مرکز تحقیق و توسعه بیورزونانس دانشگاه امیرکبیر

بیورزونانس، تحولی در تشخیص و درمان بیماری‌ها

دانشمندان و محققان دنیا هر روز به مرزهای جدیدی در حوزه‌های مختلف علمی و تحقیقاتی دست پیدا می‌کنند و بر این اساس پژوهش‌هایی به ثمر می‌رسد که زندگی بشر را تسهیل می‌کند. بتازگی در زمینه تشخیص و درمان بیماری‌ها از روش جدیدی به نام بیورزونانس استفاده می‌شود. بیورزونانس دانشی است که بر اساس فرکانس‌های سلولی شکل گرفته است.
کد خبر: ۸۲۹۷۰۴
بیورزونانس، تحولی در تشخیص و درمان بیماری‌ها

به این ترتیب به کمک پزشکان، علم فیزیک و بیوفیزیک در زمینه تشخیص و درمان بیماری‌های مختلف وارد صحنه شده و دستگاه‌هایی مبتنی بر این دانش طراحی شده است که پزشکان می‌توانند از طریق این دستگاه‌ها فرکانس‌های دریافتی از بدن بیماران را پردازش کرده و با توجه به این اطلاعات در زمینه تشخیص بیماری‌ها در نخستین مرحله و درمان آنها در مراحل بعدی به یافته‌هایی دست یابند. با دکتر حمیدرضا طاهری یگانه، رئیس مرکز تحقیق و توسعه بیورزونانس درباره این روش نوین تشخیص و درمان گفت‌وگو کرده‌ایم.

دانش بیورزونانس برچه اساسی بنا نهاده شده است؟

بیورزونانس شاخه‌ای از علم پزشکی است که به بیوفیزیک و مبانی کوانتوم فیزیک مدرن مرتبط است. این دانش در دهه 1900 میلادی توسط دانشمندانی از جمله نیکلای تسلا و لاخووسکی بنا نهاده شد. در این روش در مرحله تشخیص بیماری از رایانه استفاده می‌شود. این دانش قدمتی یکصد ساله دارد. یکصد سال پیش یک دانشمند روسی در تحقیقاتش متوجه شد همه سلول‌ها دارای فرکانس مغناطیسی هستند و به این ترتیب این ایده به ذهن دانشمندان خطور کرد که اگر بتوان دستگاهی طراحی کرد که این فرکانس‌ها را شناسایی کند، می‌توان ویژگی‌های سلول‌های بدن را شناسایی کرد. البته این کار به آسانی امکان‌پذیر نبود. این فرکانس‌ها بسیار ضعیف بوده و شناسایی آنها مستلزم استفاده از دستگاه‌های پیچیده‌ای بود. اما با گذشت زمان محققان به این توانایی دست یافتند. ما در این مرکز از پنج سال پیش در تلاش بوده‌ایم این علم را به شکل تحقیقاتی در ایران معرفی کنیم.

از قوانین فیزیک به چه روشی در تشخیص و درمان بیماری‌ها استفاده می‌شود؟

این فرکانس‌ها وارد بدن می‌شود. در هر منطقه‌ای از بدن که فرکانس‌های همنام وجود داشته باشد این فرکانس‌ها تشدید شده و رزونانس ایجاد می‌شود. در این فرآیند عوامل مختلفی می‌تواند نقش داشته باشد و بر اساس نتایج درمان متفاوت خواهد بود. در کشورهای مختلف از آمریکا تا روسیه و کشورهای اروپایی برای درمان به روش بیورزونانس جداولی طراحی شده است که میزان و زمان ارسال فرکانس را مشخص می‌کند. برای مثال ممکن است برای شناسایی یک بیماری زمان ارسال فرکانس پنج ثانیه باشد و اگر بخواهیم بیماری یا عامل ایجاد بیماری را به این روش از بین ببریم، زمان ارسال فرکانس بر اساس جداول طراحی شده انتخاب می‌شود.

در بیورزونانس وقتی بیماری آغاز می‌شود می‌توان نشانه‌های اولیه بیماری را تشخیص داد و بر این اساس در بسیاری از بیماری‌ها پیش از رسیدن به مرحله بحرانی بیماری قابل تشخیص و درمان است

به این ترتیب بر اساس جدول در یک بازه زمانی مشخص فرکانس به بدن ارسال می‌شود. از آنجا که همه سلول‌های بدن فرکانس‌های منحصر به فردی دارد، در این فرآیند سلول‌های دیگر هیچ گونه آسیبی نمی‌بیند و به نوعی می‌توان گفت این روش درمان غیر تهاجمی است.

آیا می‌توان این فرکانس‌های اختصاصی را به یک اثرانگشت اختصاصی برای سلول‌ها تشبیه کرد؟

فرکانس‌ها منحصر به فرد است و منطقه منحصر به فردی از بدن را هدف قرار می‌دهد، بنابراین دیگر اندام‌ها را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد. برای مثال اگر میکروارگانیسمی وارد بدن شده باشد، فرکانس همان میکروارگانیسم را ارسال می‌کنیم و فقط همان میکروارگانیسم هدف قرار می‌گیرد. با استفاده از دستگاه‌های تشخیصی می‌توان این فرکانس را بدرستی شناسایی کرد. در حقیقت، هر فرکانس مشابه یک اثرانگشت اختصاصی است. البته باید توجه داشت این فرکانس تابع قوانین موج است و ارتعاشات آن بر اساس شرایط تشدید شده یا از اثرات آن کاسته خواهد شد. هر سلول فرکانس خود را دارد. بنابراین تعداد فرکانس‌های متعددی باید شناسایی شود. تاکنون بیش از 57 هزار فرکانس مختلف شناسایی شده است که فرکانس اندام‌های مختلف بدن، پاتوژن‌های مختلف از ویروس، باکتری و قارچ یا انگل را شامل می‌شود. پس از مواجه شدن با بیماری‌ها و عفونت‌های مختلف فرکانس‌های جدید شناسایی می‌شود. اخیرا که بحث ویروس ابولا مطرح شده بود فرکانس مربوط به این ویروس نیز وارد سیستم شد. اکنون می‌توان با استفاده از دانش بیورزونانس این ویروس را در بدن شناسایی کرد و حتی با استفاده از این فناوری امکان از بین بردن ویروس نیز وجود دارد.

این فرکانس‌های اختصاصی چگونه بیماری را تشخیص می‌دهد؟

همان طور که گفته شد هر ارگانیسم یا میکروارگانیسم فرکانس منحصر به فردی دارد. در بیورزونانس وقتی بیماری آغاز می‌شود، می‌توان نشانه‌های اولیه بیماری را تشخیص داد و بر این اساس در بسیاری از بیماری‌ها پیش از رسیدن به مرحله بحرانی بیماری قابل تشخیص و درمان است. در زمینه بیماری‌های سرطانی فرکانس‌ها در مراحل اولیه بسیار ضعیف است. اما دستگاه سال‌ها پیش از رسیدن به مرحله حاد این بیماری را تشخیص می‌دهد. در سلول‌های سرطانی محیط تومور pH‌های مختلفی دارد و با یک توده مشخص مواجه نیستیم، بلکه با مجموعه‌ای از سلول‌ها با مشخصات مختلف مواجهیم. همچنین این توده هوشمندانه رفتار می‌کند و نسبت به اقدامات درمانی مقاومت خاصی از خود نشان می‌دهد. زمانی که سالم هستند فرکانس آنها در یک محدوده مشخص ساطع می‌شود. کاهش یا افزایش این فرکانس‌ها نشان‌دهنده ابتلا به نوعی بیماری است که در یک دوره زمانی 20 تا 40 ساله این فرکانس‌ها شناسایی شده‌اند. با استفاده از این سیستم می‌توان میزان وجود عفونت یا ویروس یا اندازه غده ایجاد شده در بدن را اندازه‌گیری کرد.

بیورزونانس در پزشکی ‌چه جایگاهی دارد؟

بیورزونانس دانش جدیدی است و بسیاری از استانداردهای مطرح در این زمینه با قالب‌های ذهنی که پزشکان پذیرفته‌اند مطابقت ندارد. از این رو در این زمینه با تنش‌هایی مواجهیم و به همین دلیل اکنون به شکل تحقیقاتی از این فناوری استفاده می‌شود. ما باید بر این زبان مسلط شویم. برای مثال اگر بیماری غده تیروئید داشته باشد و این غده در سونوگرافی تشخیص داده شود، می‌توانیم با استفاده از این روش وارد عمل شویم و مانع از رشد این غده و رسیدن به مرحله‌ای شویم که بناچار عضوی از بدن بیمار را خارج کنند. این روش در تشخیص آلرژی‌ها نیز موثر بوده است. بیش از 500 نوع فرکانس آلرژی‌های مختلف شناسایی شده است که با ارسال فرکانس و بررسی واکنش بدن نسبت به آن می‌توان ابتلا به بیماری‌های با منشا آلرژی را در افراد تشخیص داد. علاوه بر این، می‌توان عکس‌العمل پروتزهایی را که قرار است در بدن کار گذاشته شود با استفاده از این فناوری بررسی کرد. این سیستم در تشخیص انواع عفونت‌ها بی نظیر است. در روش‌های آزمایشگاهی باید مایعی نظیر خون یا ادرار یا بزاق به عنوان محیط آزمایشگاهی از بدن بیمار گرفته شود. این در حالی است که عفونت‌های مفصلی در خون یا ادرار دیده نمی‌شود. علاوه بر این، گاهی عفونت‌ها فقط بخشی از یک عضو را تحت تاثیر قرار می‌دهد و در خون دیده نمی‌شود. در این موارد عفونت فقط از طریق نمونه‌برداری قابل تشخیص است. سیستم آزمایشگاهی برای تشخیص عفونت به روش مبتنی بر یک پروتکل تعیین شده بر اساس داده‌های آماری متکی است. در ده سال گذشته به علت مقاومت بدن نسبت به آنتی‌بیوتیک‌ها یا عوامل دیگری مانند موتاسیون، شرایط فیزیکی شهرها و آلودگی، عفونت‌ها تغییر کرده است.

در مقایسه با کشورهای پیشرو در این حوزه در چه جایگاهی قرار داریم؟

در کشور این فناوری به صورت تحقیقاتی پیش می‌رود و امیدواریم بر اساس اصول و استانداردهای تحقیقاتی در سطح کشور پذیرفته شود و بتوانیم این فناوری را به مرحله‌ای برسانیم که به طور جدی در روند تشخیص و درمان بیماری‌ها به کار گرفته شود. در دنیا همه مراحل تحقیقات بالینی درباره این فناوری انجام شده است و به طور جدی و رسمی از این فناوری در تشخیص و درمان بیماری‌ها استفاده می‌شود. این فناوری می‌تواند در حوزه‌های مختلف انقلاب بزرگی را ایجاد کند. روسیه و آلمان از کشورهای پیشرو در این زمینه هستند. البته در سال‌های اخیر این دانش در کشورهای استرالیا، ژاپن، انگلیس، آلمان و کانادا مورد توجه قرار گرفته است و کشورهای کره جنوبی، چین و مالزی نیز به جمع دارندگان این فناوری پیوسته‌اند.

بیورزونانس، زبان پزشکی آینده

زمانی که حوزه‌های دانش به سمت فناوری‌های نوین سوق یافت، دانش و علوم پایه به نوعی کاربردی شد. برای شناسایی فرکانس‌هایی که در این روش برای تشخیص و درمان بیماری‌ها کاربرد دارد از ابزارهای مبتنی بر فناوری بهره گرفته شده است. در حقیقت این فرکانس‌ها به نوعی در علوم پایه تعریف شده بود که در فیزیک کوانتوم این فرآیند کامل شد. در فیزیک مطرح شده بود عناصر در حالت موجود موج‌هایی ارسال می‌کنند که برای محاسبه این موج‌ها می‌توان از فرمول‌هایی استفاده کرد. این عناصر اولیه پایه و اساس ساختار‌های سلولی هستند. سلول‌ها موجودات زیستی هستند که از این عناصر تشکیل شده‌اند. از این فناوری در شناسایی و ثبت فرکانس این سلول‌ها استفاده شده است. در نهایت این اطلاعات به شکل داده‌های دیجیتالی ثبت شده است که در اسکن بدن با استفاده از رایانه از این داده‌ها استفاده می‌شود. بدون تردید رایانه در ایجاد یک پایگاه داده‌ای از این 57 هزار فرکانس و دسته‌بندی آنها و همچنین اسکن بدن به منظور شناسایی فرکانس‌ها و تشخیص بیماری‌ها نقش مهمی داشته است. رایانه ابزار مهمی است که در شاخه‌های مختلف علمی ورود پیدا کرده است. ورود رایانه به حوزه سلامت در ارتقای روش‌های تشخیص و درمان نقش مهمی داشته است. بنابراین شاید بتوان گفت اگر امروز بیورزونانس را جدی نگیریم تا 20 سال آینده زبان پزشکی دنیا را نمی‌فهمیم .

فرانک فراهانی جم

دانش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها