مشروح-رهبر انقلاب در اجتماع پرشکوه مردم ایران در حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی:

امام تا روز آخر از بن دندان اعتقاد داشت که امریکا شیطان بزرگ است

مهندس عزت‌الله ضرغامی، رئیس سابق صداوسیما در صفحه اینستاگرام خود به موضوع سخنرانی رهبر معظم انقلاب در مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) پرداخته است که در پی می‌آید.
کد خبر: ۸۰۵۳۹۵
هفت + یک!

رهبر عزیزمان در سخنرانی خود، هفت ویژگی برجسته امام راحل (ره) را برشمردند و نسبت به تحلیل‌های سطحی، غیرواقعی و تحریف شده از شخصیت آن یگانه دوران هشدار دادند. فرمودند، ویژگی‌ های اصلی امام (ره) به این هفت مورد محدود نمی‌شود و از نخبگان خواستند تا در مورد دیگر ویژگی‌هایی که بیانگر اصالت و هویت واقعی آن بزرگوار است، اظهار نظر کنند. من هم یک مورد اضافه می‌کنم که شاید رهبری عزیز، در این جایگاه صلاح ندیده‌اند خودشان ورود کنند و آن هم مسأله مهم «ولایت فقیه» است.

با یک جستجوی ساده در آرشیوها، براحتی می‌شود نگاه، بیان و رفتار حضرت امام (ره) را در این خصوص مطلع شد.

انتخاب من از آرشیو، مواجهه فکری ایشان با رئیس‌جمهور وقت (حضرت آیت‌الله خامنه‌ای) است که در نامه 16/10/1366، امام امت ابعاد ولایت فقیه را خیلی گسترده‌تر ترسیم می‌کنند.

در این نامه امام (ره) می‌فرماید: «... حکومت که شعبه‌ای از ولایت مطلقه رسول‌الله است، یکی از احکام اولیه است و مقدم بر تمام احکام فرعیه، حتی نماز و روزه و حج است. حکومت می‌تواند قراردادهای شرعی را که خود با مردم بسته است، در مواقعی که آن قرارداد مخالف مصالح کشور و اسلام باشد، یک جانبه لغو نماید. حکومت می‌تواند هر امری را چه عبادی و چه غیرعبادی، که جریان آن مخالف مصالح اسلام است، از آن مادامی که چنین است جلوگیری کند ...» (صحیفه نور - ج٣٠ - ص 170)

و در نامه دیگری نیز فرمودند: «جنابعالی... در بین دوستان و متعهدان به اسلام و مبانی اسلامی از جمله افراد نادری هستید که چون خورشید روشنی می‌دهید.» همچنین در جای دیگری فرمودند: «این که در قانون اساسی است، بعضی از شئونات ولی فقیه است نه همه شئون ولایت فقیه» (صحیفه نور ـ ج١١ ـ ص 134)

حال اگر خواص ما، به ویژه برخی از مدعیان پیروی از امام (ره)، این ویژگی و این‌همه سفارش از سوی امام راحل (ره) را نصب‌العین قرار دهند آیا وضع کشور و مردم بهتر از این نخواهد شد؟

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها