معتادان چند مصرفی شده اند

توقف رشد مصرف شیشه

رئیس جمعیت تولد دوباره از توقف رشد مصرف مخدر شیشه خبر داد و گفت: الگوی معتادان به سمت مصرف هروئین و چند مصرفی، تغییر کرده است.
کد خبر: ۸۰۲۸۶۸
توقف رشد مصرف شیشه

عباس دیلمی‌ زاده افزود: با متوقف شدن رشد مصرف شیشه در میان مصرف‌ کنندگان، در حال حاضر الگوهای مصرف تغییر کرده و به سمت مصرف هروئین بازگشته است.

وی از چند مصرفی در میان معتادان خبر داد و گفت: در حال حاضر چند مصرفی رویکرد جدیدی است که مدتی است در میان مصرف‌کنندگان دیده می شود بطوریکه معتادان همزمان شیشه، تریاک و یا هروئین مصرف می‌کنند.

رئیس جمعیت تولد دوباره با تاکید بر اینکه مصرف مواد مخدر همراه شیشه باعث شده رفتارهای خشونت آمیز شیشه در میان مصرف کنندگان کمتر شود و این اتفاق بدی نیست، از افزایش الگوهای تزریقی در میان معتادان خبر داد و گفت: الگوی تزریق هروئین و همچنین الگوهای مصرفی تزریقی نسبت به گذشته افزایش یافته است. در حالی که برنامه‌های کاهش آسیب موادمخدر که مربوط به سرنگ و سوزن بود، به شدت از لحاظ کمی و کیفی افت داشته است که این موضوع می‌تواند در آینده باعث شیوه بیماری هایی مانند اچ آی وی، افزایش یابد.

دیلمی‌ زاده افزود: تزریق شیشه و هروئین در حال افزایش است اما برنامه‌های کاهش آسیب ما که می‌توانست از مصرف این مواد جلوگیری کند، کاهش داشته است.

وی با اشاره به اینکه توزیع سوزن و سرنگ توسط تشکل‌های غیردولتی اعتیاد با بودجه ستاد مبارزه با مواد مخدر، سازمان بهزیستی و وزارت بهداشت انجام می‌شد، گفت: طی ۵ الی ۶ سال اخیر از نظر کمی و کیفی این برنامه‌ها به شدت با کاهش روبرو بوده بطوریکه نتوانستیم برنامه کاهش آسیب را در کشور توسعه دهیم و چنانچه برای توسعه این برنامه‌ها اقدام نشود، در آینده نزدیک شاهد بروز مشکلات اساسی در جامعه خواهیم بود.

دبیرکل شبکه منطقه ای سمن های حوزه کاهش تقاضای مواد، تاکید کرد: در سیاست های کلی نظام در مبارزه با مواد مخدر که از سوی رهبری ابلاغ شده، دو بند به کاهش آسیب اختصاص دارد، به همین دلیل باید برنامه‌های خود را در جهت اجرای آنها پیاده می‌کردیم، در حالی که این اتفاق تاکنون رخ نداده و متاسفانه به سمت برنامه‌هایی که اثربخشی نداشت، حرکت کرده‌ایم.

دیلمی‌‌زاده از افزایش حضور معتادان خیابانی در سطح شهرها خبر داد و گفت: حضور این افراد به دلیل اجرایی نشدن برنامه های کاهش آسیب است که با آن روبرو هستیم و همین موضوع مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد کرده است.

وی افزود: بدنه کارشناسی کشور باید اطلاعات درست به منظور کاهش مصرف موادمخدر در اختیار مردم بگذارد که از این طریق می‌توان لطمات جبران‌ناپذیر در آینده را تا حدودی کاهش داد.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها