بیماران مبتلا به تنگی کانال نخاعی می‌توانند با مراجعه به کلینیک‌های درد و انجام درمان بموقع از پیشرفت بیماری و عمل جراحی باز جلوگیری کنند. تزریق استروئید به داخل فضای اپیدورال هم از مراحل درمانی ثابت و تائیدشده در بیماران مبتلا به تنگی کانال نخاع است.
کد خبر: ۷۸۴۶۲۸

دکتر مجید حیدریان متخصص درد در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به این‌که کانال نخاع فضایی است در داخل ستون فقرات که در داخل آن نخاع قرار گرفته است، افزود: تنگی کانال نخاع وضعی غیرطبیعی است که می‌تواند در هر قسمتی از کانال نخاعی اتفاق بیفتد. وقوع این حالت در قسمت کمر بیشتر از سایر قسمت‌های ستون فقرات است. کوچک شدن این فضا سبب فشار روی نخاع در داخل کانال و ایجاد علائم این بیماری می‌شود.

وی توضیح داد: احساس گزگز، مورمور، بی‌حسی در اندام تحتانی و محدودیت در مسافتی که بیمار می‌تواند پیاده راه برود از علائم تنگی کانال نخاع است. درمان غیر جراحی تنگی کانال نخاع در مراحل اولیه بیماری با انجام ورزش‌ها و تمرینات مخصوص ممکن است. بیماران می‌توانند برای جلوگیری از پیشرفت بیماری و درمان علائم آن با انجام منظم و روزانه این تمرین‌ها از تشدید علائم بیماری پیشگیری کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها