اقبال اسرائیلی ها به انتخابات کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) آنقدر ضعیف بود که رسانه های صهیونیستی نتوانستند واقعیت عدم مشروعیت این رژیم حتی از نگاه خود ساکنان سرزمین های اشغالی را نیز پنهان کنند؛ انتخاباتی که ساعت های رای گیری در آن نشان داد این حرف صهیونیست ها تا چه حد طنز آمیز است که «اسرائیل یک دموکراسی غربی در منطقه ای عربی است.»
کد خبر: ۷۸۱۵۳۲
انتخابات کنست؛ لحظاتی طنز در دموکراسی صهیونیستی

به گزارش جام جم آنلاین، رادیو رژیم صهیونیستی به نقل از کمیته مرکزی سرشماری این رژیم اعلام کرد نسبت مشارکت رای دهندگان در انتخابات امروز (سه شنبه) کنست تا ساعت های بعد از ظهر تنها 26.5 درصد و در شهرهای عرب نشین 20 درصد بوده است.

برخی منابع رسانه ای صهیونیستی می گویند در این انتخابات میزان مشارکت به پایین ترین حد در تاریخ اسرائیل رسیده است.

به گزارش المیادین، حوالی ظهر امروز کمیته عالی انتخابات رژیم صهیونیستی اعلام کرده بود که میزان مشارکت در انتخابات 13.7 درصد است.

به نظر می رسد مقام های اسرائیلی تلاش می کنند آمار مشارکت را بیشتر از حد واقعی نشان دهند زیرا تنها یک ساعت پس از اعلام کمیته عالی انتخابات رژیم صهیونیستی، رادیو رژیم صهیونیستی در آماری عجیب به نقل از کمیته سرشماری آمار مشارکت را از 13.7 درصد به 26.5 درصد رساند.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی پیش از این به یهودیان ساکن سرزمینهای اشغالی هشدار داده بود که رای ندادن آنها می تواند اقلیت عربی این رژیم را در انتخابات با نتایج مطلوبی روبرو کند اما به نظر می رسد انگیزه کافی در ساکنان سرزمین های اشغالی برای مشارکت در انتخابات وجود نداشته است. موضوعی که در شرایط انزوای شدید بین المللی رژیم صهیونیستی قابل تامل است.

در حالی که رادیو رژیم صهیونیستی از مشارکت 26.5 درصدی خبر داده است روزنامه اسرائیلی یدیعوت آحارونوت مدعی مشارکت 37.6 درصدی رای دهندگان اسرائیلی شد و با این حال اذعان کرد که بیشترین استقبال برای رای دادن در مناطق عرب نشین بوده است چون اعراب تلاش می کنند نمایندگان خود را به کنست بفرستند تا سایر گروه های چپ و راست اسرائیل را وادار به پذیرش شروط خود کنند.

این در حالی است که رادیو رژیم صهیونیستی در اظهاراتی متناقض مدعی شده بود مناطق عرب نشین اسرائیل مشارکت پایینی در انتخابات کنست داشته اند.

با این وجود، روزنامه یدیعوت آحارونوت به یک «واقعیت شوکه کننده» اشاره می کند و می نویسد: نسبت مشارکت سربازان اسرائیلی در انتخابات کنست فقط 2.8 درصد بوده است.

سه نظرسنجی انجام شده برای چهار رسانه اسرائیلی (رادیو رژیم صهیونیستی، روزنامه یدیعوت آحارونوت، روزنامه جروزالم پست و روزنامه معاریو) نشان می دهند که حزب اردوگاه صهیونیستی به ریاست هرتزوگ، چهار کرسی بیشتر از حزب نتانیاهو (لیکود) در کنست آینده خواهد داشت.

در این نظرسنجی ها آمده بود که سه حزب عربی و یک حزب عرب-یهودی مشترک سومین جریان حائز کرسی را در کنست تشکیل می دهند. بر اساس نظرسنجی ها، این احزاب مجموعا 13 کرسی خواهند داشت. حزب «یش عاتید» به ریاست یائیر لاپید وزیر مالی برکنارشده از کابینه نتانیاهو 12 کرسی، حزب «خانه یهودی» به ریاست نفتالی بنیت وزیر اقتصاد این رژیم، 11 کرسی، حزب «همه ما» به ریاست موشه کحلون 11 کرسی، حزب دینی «شاس» 7 کرسی، حزب چپ «میرتس» 6 کرسی، حزب «یهدوت هتورات» 6 کرسی، حزب «یاحد» 5 کرسی و «اسرائیل بیتنو»، حزب آویگدور لیبرمن وزیر خارجه این رژیم تنها 4 کرسی را از آن خود خواهند کرد.

صرفنظر از نتیجه این انتخابات، آنچه تامل برانگیز است این واقعیت است که انزوای رژیم صهیونیستی تنها در بعد بین المللی نیست و میزان پایین مشارکت ساکنان سرزمین های اشغالی نشان می دهد که رژیم اشغالگر حتی در میان اسرائیلی ها نیز با بحران شدید مشروعیت روبروست؛ رژیمی که سران آن مدعی داشتن «برترین دموکراسی غربی در منطقه ای عربی» هستند.

چام جم آنلاین- جواد ارشادی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها