تهیه‌کننده‌ای که قول تیتراژ اول می‌دهد

به نظر من تیتراژ در تلویزیون جایگاه خود را از دست داده است، در اصل ترانه‌ها به دلیل محدودیت‌های موجود که برای پخش آنها وجود دارد، تیتراژ را بستری برای عرضه خود یافته‌اند، تا جایی که اسم تیتراژ معنی اصلی خود را ـ که همان عنوان‌بندی است ـ از دست داده است، برای مثال یکی از شبکه‌های سیما برنامه‌ای با نام «تیتراژ سریال‌های سیما» پخش کرد که مضمونش گپ و گفت با خوانندگان و پخش ترانه‌های آنها بود. در یک برنامه مجری از مهمان برنامه سوال کرد: «خب فلانی تیتراژ جدید چی خوندی؟!» وقتی یک برنامه تخصصی نگاهش این است باید توقعات را تا همان اندازه تعدیل کرد.
کد خبر: ۷۶۸۲۰۰

مهم‌ترین کارکرد فعلی تیتراژ اول سریال‌ها، درج اسامی بازیگران و دست‌اندرکاران سریال است که در پاره‌ای از مواقع آن‌قدر این اسامی زیاد است که عملا جایی برای خلاقیت و پیاده کردن ایده‌ای نو باقی نمی‌ماند، وقتی تهیه‌کننده موقع قرارداد به همه قول تیتراژ اول را می‌دهد و متاسفانه این اسامی هر روز بیشتر هم می‌شوند، دست هنرمند تیتراز ساز خود‌به‌خود بسته می‌شود، زمان استاندارد تیتراژ از 40 ثانیه تا 90 ثانیه به چهار تا پنج دقیقه هم رسیده و در زمان کمی که برای اجرای آن وجود دارد خیلی از عوامل باید جور بشوند تا بیننده تحمل دیدن آن را در 40 شب داشته باشد. اینها بخشی از مشکلات ساخت تیتراژ در آثار تلویزیونی است.

ساسان توکلی فارسانی( سازنده تیتراژ)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها