کویت، همسایه جنوب غربی

سفر به هتل بزرگ خاورمیانه

هتل بزرگ خاورمیانه؛ این ظاهرا تعبیری است که صدام حسین برای کویت به کار برده است. حداقل خود کویتی‌ها با وجود همه مصائبی که از دست صدام کشیدند، در این مورد معتقدند صدام درست گفته است. اگر شک دارید باید به اندازه ششصد هفتصد کلمه با من همراه شوید. فکر کنید که شما قدری پول دارید و می‌خواهید با آن مسافرت کنید. من هم یک راهنمای تور هستم که می‌خواهم شما را ترغیب کنم به کویت بروید. در این صورت شما باید یکی از این افراد باشید تا کویت برایتان مناسب باشد.
کد خبر: ۷۵۵۲۷۶
سفر به هتل بزرگ خاورمیانه

اولین گروهی که کویت برایشان جای مناسبی است تجار و بازرگانان هستند. کشوری که در آن صنعت نفت و البته گروه خدمات مالی مثل بانک حرف اول را می‌زند، قاعدتا جای خوبی برای سرمایه‌گذاری است و هر سرمایه‌داری را ممکن است حداقل یک بار اغوا کند. ایرانیان ظاهرا در دو صنف بقالی و صرافی در کویت بسیار فعال هستند. از آن طرف گفته شده تعداد ایرانیان فعال در بازار کار این کشور به عنوان نیروی کار ماهر هم زیاد است. جالب است بدانید دوسوم جمعیت این کشور را خارجیانی تشکیل داده‌اند که برای کار به این کشور آمده‌اند و باعث تاسف است که گفته شود بسیاری از کارگران ساده بخصوص از کشورهای جنوب شرقی آسیا وضعیت مناسبی از نظر حقوق فردی و اجتماعی و کیفیت زندگی ندارند.

اگر شما فردی باشید که خواهان اقامت در کشوری لوکس باشید کویت جای مناسبی برای شماست. همان طور که از عنوان هتل بزرگ برمی‌آید و البته در ضرب‌المثل عامیانه، آنجا کویت است دیده می‌شود این کشور محلی است برای پولداران بی‌دغدغه یا همان مرفهان بی‌درد. گفته می‌شود در کویت فروشگاه‌هایی مرغوبیت دارند که شاگردانی داشته باشند تا مشتری نخواهد از اتومبیل خود پیاده شود و رنج رفتن تا مغازه را به خود بدهد. این را اضافه کنید به تفریح جوانان در این کشور که ماشین بازی است و خیلی از اوقات، اتومبیل‌ها در این بازی تا مرز نابودی پیش می‌روند، آن هم اتومبیل‌های با کیفیت و گرانقیمتی چون بنز و بی.ام.و. به این فهرست باید کمک‌های فراوان دولتی به دلایل مختلف اضافه کنید تا ببینید قرار است به چه کشوری بروید. به همین دلیل کویت در کنار قطر به عنوان مقاصد گردشگری لوکس در خاورمیانه شناخته می‌شود. گردشگرانی که از سفر خود هیچ انگیزه‌ای جز دیدن رفاه در عین آرامش نداشته باشند باید به کویت سفر کنند. با این حال نمی‌توان از برخی جذابیت‌های طبیعی و انسانی کویت هم گذشت. کویت یک بیابان بزرگ است و این برای افرادی که تخصصشان بیابان‌نوردی است یک مزیت است. (هر چند در کشور خودمان این مزیت را تا حد غایت داریم) به این مساله باید هوای بسیار گرم تابستانی (دمای بالای 50 درجه) و هوای بسیار سرد زمستانی را هم اضافه کنید که برای برخی افراد جذابیت دارد. بعلاوه برخی جذابیت‌های شهری مثل برج‌های سه‌گانه این کشور می‌تواند برای یک روز شما را سرگرم کند. به این فهرست باید جذابیت‌های دریایی مثل جت اسکی و قایق و شنا در ساحل را هم اضافه کنید. با وجود این، طبیعی است که بعد از همه گشت‌وگذارها در کویت بگویید اینجا که چیزی برای دیدن نداشت. البته اگر بازار رفتن به کامتان شیرین بیاید و برندهای جهانی را در سبد خرید خود داشته باشید شاید کمی از این احساس دورتر شوید.

چطور برویم؟

برای رفتن به کویت نیاز به ویزا دارید. ظاهرا به دلیل بی‌نیازی این کشور از صنعت گردشگری، ویزا بسختی و با دعوتنامه داده می‌شود. با این حال اگر بخت یارتان باشد و بتوانید ویزای کویت را بگیرید باید خرج یک بلیت هواپیما به قیمت حدودا دو میلیون تومان و خرج هتل که برای هر شب حدود 300 دلار است را به جان بخرید. البته یکی از جذابیت‌های کویت برای ما ایرانیان این است که امکان سفر دریایی به این کشور هم وجود دارد. با این حال اگر پول خوبی در جیب ندارید به خواندن این مطلب اکتفا کنید.

در نگارش این مطلب از سفرنامه کورش ادیب استفاده شده است.

مصطفی مسجدی آرانی / چمدان (ضمیمه آخر هفته روزنامه جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
۰
۰
مایه تاسفه كه ایرانی عزیز با این همه ثروت و طبیعت بكر و زیبا آرزو كنه كه یه بار بره كویت

نیازمندی ها