پزشک کینه‌جو و مرد جوان که نقشه اسیدپاشی روی مدیر بیمارستان ضیائیان را اجرا کرده بودند، دیروز در مقابل قاضی جنایی به تشریح شب حادثه و انگیزه‌شان از این کار پرداختند.
کد خبر: ۷۴۴۸۱۹

به گزارش جام‌جم، شامگاه شنبه هشتم آذر امسال مردی با پلیس تهران تماس گرفت و از وقوع اسیدپاشی در خیابان صابری ده ونک خبر داد. دقایقی بعد از این تماس ماموران کلانتری ونک با حضور در محل حادثه متوجه شدند قربانی اسیدپاشی دکتر سیامند انوری، رئیس بیمارستان ضیائیان است که از ناحیه صورت و چشمانش آسیب دیده بود.

با هماهنگی‌های لازم فرد مصدوم از سوی امدادگران اورژانس به بیمارستان مطهری سپس به بیمارستان فارابی منتقل شد. در این مرحله با تشکیل پرونده و به دستور قضایی، تحقیقات پلیس برای شناسایی و دستگیری عاملان حادثه آغاز شد. پس از عمل جراحی روی چشمان این پزشک، کارآگاهان به تحقیق از او پرداختند که مشخص شد، رئیس بیمارستان شامگاه حادثه به خانه باز می‌گشته که دو نفر که راکبان یک موتورسیکلت بوده‌اند راهش را سد کرده و با نزدیک شدن به خودرویش او را هدف اسیدپاشی قرار داده و متواری شده‌اند.

کارآگاهان در ادامه متوجه اختلاف دکتر انوری با یکی از پزشکان بیمارستان شدند و او را به عنوان تنها مظنون پرونده زیر نظر گرفتند. پس از 12 ساعت از حادثه ماموران دریافتند این پزشک، همراه یکی از بستگانش مرتکب این ماجرا شده بودند. سرانجام ساعت 22 شامگاه یکشنبه متهمان در منطقه پونک شناسایی و دستگیر شدند. صبح دیروز متهمان در مقابل قاضی جنایی به تشریح ماجرا پرداختند.

پزشک دستگیر شده در بازجویی‌ها گفت: من و دکتر انوری در بیمارستان همکار بودیم و با هم اختلاف شخصی داشتیم، این اختلاف با گذشت زمان بیشتر شد و برای انتقامگیری تصمیم به اسیدپاشی گرفتم.

در ادامه پسر جوان که عامل این اسیدپاشی است به قاضی گفت: وقتی متوجه شدم یکی از بستگانمان که پزشک است با دکتر انوری اختلاف دارد، تصمیم گرفتم در ماجرای انتقامگیری به او کمک کنم. من دانشجوی یکی از دانشگاه‌ها هستم. با پولی که او به من داده بود یک دستگاه موتورسیکلت و اسید خریدم. قبل از اسیدپاشی بدون این‌که به طراح اسیدپاشی بگویم داخل اسید آب ریخته و آن را رقیق کردم.

وی ادامه داد: شب حادثه من و طراح اسیدپاشی به صورت‌های خود نقاب زده و به تعقیب دکتر انوری پرداختیم. وقتی به محلی خلوت رسید، سد راهش شده، ابتدا او را کتک زدیم و من هم روی صورت دکتر اسید ریختم و از محل فرار کردیم. فکر نمی‌کردم ماموران ما را دستگیر کنند. بازپرس جنایی پس از تحقیقات از متهمان، آنها را برای تحقیقات بیشتر در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار داد.

این در حالی است که پایگاه خبری و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت نیز دیروز اعلام کرد، بر اساس شواهد موجود در پرونده، انتقام‌جویی شخصی مهم‌ترین علت اقدام این فرد بوده و همدست وی از نزدیکان ضارب و دانشجوی مقطع کارشناسی است. گفتنی است، سابقه رفتارهای نابهنجار قبلی فرد دستگیر شده منجر به تعلیق وی از عضویت در هیات علمی شده بود. در حالی‌که فرمانده پلیس تهران از دستگیری دو مرد و یک زن در این ماجرا خبر داده بود، متهمان در بازجویی‌ها مدعی شدند دو نفری دست به این کار زده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها