جزئیات آزمون های عملی رشته های نیمه متمرکز اعلام شد

نحوه توزیع کارت، تعیین زمان و مکان برگزاری آزمون عملی و طراحی و یا درس تخصصی رشته‌های مختلف تحصیلی نیمه متمرکز آزمون سراسری سال 93 اعلام شد.
کد خبر: ۷۳۷۵۷۸
جزئیات آزمون های عملی رشته های نیمه متمرکز اعلام شد

اسامی چند برابر ظرفیت رشته‌‌‌‌‌ های تحصیلی نیمه ‌متمرکز 1- کتابت و نگارگری، 2- علوم ورزشی، مربیگری ورزشی، کاردانی علوم ورزشی، آموزش تربیت بدنی، 3- ادبیات‌نمایشی، بازیگری، کارگردانی، نمایش‌عروسکی، طراحی صحنـه 4- نقاشی، ارتباط‌ تصویـری، کاردانی هنرهای تجسمی، طراحی ‌پارچه، طراحی لباس، 5- طراحی صنعتی، 6- مجسمه‌سـازی، 7- آهنگ‌سازی، 8- نوازندگی ساز ایرانی، جهانی و نظامی دوره‌های‌ روزانه و شبانه دانشگاه​ها و مؤسسات‌ آموزش‌ عالی در کنکور 93 معرفی شد.

کلیه معرفی‌شدگان باید طبق برنامه‌های زمانی مندرج در اطلاعیه اقدام کنند. به همراه داشتن اصل شناسنامه و یا کارت ملی برای کل داوطلبان در روز آزمون الزامی است.

انتخاب دانشگاه محل تحصیل رشته‌های تحصیلی نیمه‌متمرکز معرفی‌شدگان در این مرحله نیز به ‌صورت اینترنتی بوده و داوطلبان می توانند در روزهای 2 تا 12 آذرماه با مراجعه به سایت سازمان نسبت به انتخاب دانشگاه محل تحصیل و تکمیل فرم انتخاب رشته خود اقدام کنند. مهلت انتخاب محل رشته‌های نیمه‌متمرکز قابل تمدید نیست.

معرفی‌شدگانی که نسبت به واریز هزینه آزمون عملی خود اقدام کرده اند باید در زمان اعلام شده کارت آزمون عملی و یا طراحی خود را پرینت کرده و طبق آدرس مندرج در کارت ورود به جلسه آزمون عملی برابر زمان و مکان مندرج در پرینت کارت عملی خود اقدام کنند.

آزمون‌های عملی و طراحی و درس تخصصی هر رشته قابل تمدید، تکرار و یا برگزاری آن بصورت انفرادی برای هیچ داوطلبی در تحت هیچ شرایطی میسر نیست. حضور داوطلب نیم ساعت قبل از ساعت شروع آزمون الزامی است.

در رشته علوم ورزشی و تربیت بدنی کارت شرکت در آزمون عملی توسط حوزهای مجری تحویل داوطلبان خواهد شد.

کلیه معرفی‌شدگان چندبرابرظرفیت رشته‌های دانشگاه شهید رجائی و پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان وابسته به وزارت آموزش وپرورش علاوه بر شرکت در آزمون عملی و طراحی، باید طبق اطلاعیه‌ای که در دهه آخر آذر ماه توسط این سازمان برای شرکت در مصاحبه تخصصی و بررسی صلاحیت های عمومی که در دو قسمت مجزا توسط آموزش وپرورش استان محل اقامت داوطلب برگزار خواهد شد، شرکت کنند.

در غیراینصورت به منزله انصراف فرد از ادامه گزینش تلقی می شود و کلیه داوطلبان باید حائز شرایط مصاحبه و بررسی صلاحیت‌های عمومی بوده تا در گزینش نهائی که براساس ضوابط این سازمان در بهمن ماه انجام می شود، باشند.

پذیرفته‌شدگان‌ رشته‌های‌ متمرکز، چنانچه‌ برای‌ شرکت‌ در مراحل‌ مصاحبه‌، معاینه‌ و یا آزمون‌ عملی‌ مراجعه‌ نموده و نهایتاً فهرست ‌اسامی‌ آنان‌ نیز جزو پذیرفته‌شدگان‌ نهایی‌ رشته‌ نیمه‌متمرکز اعلام‌ شود و به عنوان پذیرفته‌شده ‌نهایی‌ هر یک از رشته‌های تحصیلی‌ نیمه‌‌متمرکز اعلام‌ قبولی شوند، مطابق ضوابط قبولی‌ قبلی آنان‌ در رشته‌ متمرکز لغو و امکان بازگشت و ادامه تحصیل در رشته قبولی متمرکز برای آنان میسر نیست و منحصراً می توانند در رشته نیمه‌متمرکز ثبت‌نام و ادامه تحصیل کنند.

معرفی‌شدگان‌ دوره‌های روزانه رشته‌های‌ نیمه‌متمرکز، چنانچه در آزمون عملی شرکت کنند‌ و در ردیف پذیرفته‌شدگان‌ نهایی‌ رشته‌ نیمه‌متمرکز قرار گیرند، حق ثبت نام و شرکت در آزمون سراسری سال 1394 را ندارند.

برنامه زمان و مکان مراجعه معرفی‌شدگان چند برابرظرفیت رشته‌های ‌مختلف تحصیلی نیمه‌متمرکز

رشته کتابت و نگارگری

کارت‌ ورود به‌ جلسه‌ آزمون درس طراحی آنان از تاریخ 27 تا 29 آبان ماه 93 از طریق سایت سنجش قابل دریافت است.

داوطلبان باید با در دست‌ داشتن‌ پرینت کارت شرکت در آزمون عملی، خودکار، مداد و پاک کن نرم، تخته شستی به ابعاد A3، مدادهای طراحی B2، B4 و B6 در روز جمعه 30 آبان به آدرس مندرج در کارت ورود به حوزه آزمون عملی مراجعه کنند. آزمون درس طراحی رأس ساعت 9:00 صبح روز جمعه منحصراً در شهر تهران برگزار خواهد شد.

رشته­ کارشناسی علوم‌ورزشی و آموزش تربیت‌بدنی

داوطلبان باید کارت شرکت در آزمون عملی خود را از محل حوزه برگزاری آزمون عملی دریافت کنند. داوطلبان لازم‌ است‌ با همراه داشتن لباس‌ و کفش‌ ورزشی‌ منحصراً در روز تعیین‌ شده‌ در حوزه برگزاری حضور یابند.

بدیهی ‌است‌ در صورت ‌‌نداشتن‌ شناسنامه، کارت ملی، از داوطلب‌ مراحل معاینات و آزمون ‌عملی‌ و مصاحبه‌ به ‌عمل ‌نخواهد آمد.

یادآوری مهم (1): معرفی‌شدگان چند برابر ظرفیت رشته تحصیلی علوم ورزشی باید از سلامت کامل جسمانی برخوردار بوده و بخصوص از سلامت قلبی و ریوی خود یقین داشته و آمادگی‌های لازم برای تستهای آزمون‌ عملی‌ دانشگاهها و موسسات آموزش عالی را داشته‌ باشند. با توجه به اینکه در محل حوزه برگزاری آزمون عملی معاینات پزشکی با نظارت پژوهشگاه تربیت بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری انجام خواهد شد نیاز به همراه داشتن گواهی سلامت و ارائه گواهی تندرستی برای داوطلبان نیست.

یادآوری مهم (2): داوطلبانی که‌ اسامی ‌آنان‌ به عنوان‌ معرفی‌‌شده‌ هر یک ‌از کدرشته‌‌های دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی-تهران (کدهای 19376 الی 19396) و کدرشته‌های آموزش تربیت بدنی پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان (کدهای 23730 الی 24080) وابسته به آموزش و پرورش اعلام‌ شده‌، می‌بایست علاوه بر شرکت در آزمون عملی طبق اطلاعیه‌ای که در دهه سوم آذر ماه توسط این سازمان برای شرکت در مصاحبه تخصصی و بررسی صلاحیت های عمومی که در دو قسمت مجزا توسط آموزش وپرورش استان محل اقامت داوطلب برگزار خواهد شد، شرکت کنند و در غیراینصورت به منزله انصراف فرد از ادامه گزینش تلقی می شود.

آزمون عملی ‌کلیه‌ معرفی‌شدگان‌ خواهر در روز پنجشنبه 29 آبان و کلیه معرفی شدگان برادر در روز جمعه 30 آبان برگزار می شود. هزینه شرکت در آزمون مبلغ 150 هزار ریال است.

رشته‌های ‌تحصیلی ادبیات نمایشی- نمایش عروسکی- بازیگری-کارگردانی و طراحی صحنه:

کارت شرکت در آزمون این داوطلبان از 28 تا 30 آبان ماه از طریق سایت سازمان سنجش قابل دریافت است و داوطلبان لازم‌ است، با در دست‌ داشتن‌ پرینت کارت آزمون عملی، شناسنامه‌ عکسدار و یا کارت‌ ملی، وسایل مورد نیاز مانند پرینت کارنامه آزمون سراسری- هر نوع ‌اثر هنری و مدارک مربوط به سوابق تجربی در زمینه هنرهای نمایشی اعم از (کارگردانی- نمایش عروسکی- طراحی صحنه- ادبیات نمایشی- بازیگری) و نمونه آثار نوشتاری- ساخت عروسک- ماکت- احکام شرکت در جشنواره - تندیس و ... اسناد و سوابق فعالیت در رشته مذکور، به آدرس مندرج در کارت آزمون مراجعه کنند.

شروع مصاحبه ساعت‌ 8:00 صبح هر روز بوده و حضور کلیه داوطلبان براساس برنامه زمانی بین ساعت‌ 8:00 تا 9:00 صبح‌ برای تعیین نوبت مصاحبه ‌ضروری است و تأخیر یا عدم‌ مراجعه داوطلبان در روز و ساعت‌ مقرر موجب‌ حذف‌ آنان‌ از نوبت‌ مصاحبه خواهد شد. داوطلبان گرایش بازیگری باید از فیزیک مناسب و سلامت کامل برخوردار باشند.

رشته‌های‌ تحصیلی نقاشی‌، ارتباط تصویری‌، کاردانی هنرهای تجسمی (نقاشی) طراحی پارچه، طراحی لباس و طراحی صنعتی:

کارت شرکت در آزمون این داوطلبان از 4 تا 5 آذرماه از طریق سایت سازمان سنجش قابل دریافت است. آزمون‌ تشریحی‌ درس‌ طراحی‌ همه رشته‌ها روز جمعه 7 آذرماه خواهد بود و همه رشته ها به جز رشته طراحی صنعتی رأس‌ ساعت‌ 8:30 و رشته طراحی صنعتی رأس ساعت 15:00 روز جمعه برگزار می شود.

داوطلبان باید علاوه بر در دست‌ داشتن‌ پرینت کارت آزمون طراحی، شناسنامه‌ عکسدار یا کارت‌ ملی، وسایل مورد نیاز مانند زیر دستی‌‌ مقوایی ‌یا فیبر به‌ ابعاد 50×35 سانتی ‌متر- گیره‌های ‌کاغذ- مدادهای‌‌ رنگی- مداد سیاه‌ پر رنگ‌‌ و نرم - مداد پاکن‌ و مداد تراش - مداد اتود و مداد طراحی- خط‌کش‌ و گونیای‌ کوچک‌، پرگار و وسایل مرتبط نیز همراه داشته باشند.

داوطلبان از همراه داشتن وسایل اضافه و الصاق کردن هرگونه کاغذ، کاغذ پوستی و غیره به کار عملی خودداری کنند.

رشته ‌‌تحصیلی مجسمه‌‌‌سازی‌

کارت شرکت در آزمون این داوطلبان در روزهای 24 تا 26 آذرماه از طریق سایت سازمان سنجش قابل دریافت است.

داوطلبان لازم‌ است، برای‌ شرکت‌ در مراحل‌ آزمون ‌تخصصی‌ و مصاحبه با در دست‌ داشتن‌ پرینت کارت آزمون عملی، شناسنامه‌ عکسدار یا کارت‌ ملی، وسایل مورد نیاز مجسمه سازی شامل تخته شاستی A3 و لوازم طراحی از جمله مداد طراحی مختلف و ابزار مجسمه سازی مانند قیچی کاغذ بر، ذغال فشرده و... رأس‌ ساعت‌ 8:00 صبح‌ (برای گروه بندی و نوبت دهی) خواهران در تاریخ 27 آذر و برادران در تاریخ 28 آذر به آدرس مندرج در کارت‌ شرکت آزمون عملی مراجعه کنند. آزمون عملی این رشته منحصراً در شهر تهران برگزار خواهد شد.

رشته‌ تحصیلی آهنگسازی

کارت شرکت در آزمون این داوطلبان در روزهای دوم تا سوم دیماه از طریق سایت سازمان سنجش قابل دریافت است.

داوطلبان برای‌ شرکت‌ در آزمون کتبی و عملی ضرورت دارد با در دست‌ داشتن‌ پرینت کارت شرکت در آزمون، کارت ملی، و مدادسیاه و پاک کن و همچنین‌ وسایل مورد نیاز راس ساعت‌ 8:00 صبح روز پنج‌شنبه 4 دی ماه به آدرس مندرج در کارت آزمون مراجعه کنند. آزمون عملی این رشته منحصراً در شهر تهران برگزار خواهد شد.

مواد امتحانی آزمون عملی رشته‌ آهنگ سازی شامل بخش اول: 1-هارمونی (به صورت کتبی شامل یک سوال باس شماره‌گذاری شده). 2- ساز شناسی ایرانی و جهانی (به صورت کتبی 15 سوال «5سوال ساز شناسی ایرانی و 10 سوال سازشناسی جهانی»). بخش دوم: 1-مبانی نظری موسیقی (شامل سرایش و تربیت شنوایی). 2-پیانو. است.

رشته‌های‌ تحصیلی نوازندگی ساز ایرانی‌، ساز جهانی‌ و رشته موسیقی نظامی

کارت شرکت در آزمون این داوطلبان برای نوازندگی سازنظامی و نوازندگی ساز جهانی در روزهای سوم و چهارم دی ماه توزیع می شود.

آزمون نوازندگی ساز نظامی برای برادران جمعه 5 دی ماه و آزمون نوازندگی ساز جهانی برای برادران جمعه 5 دی ماه و برای خواهران شنبه 6 دی ماه برگزار می شود.

کارت شرکت در آزمون نوازندگی ساز ایرانی 9 و 10 دی ماه و آزمون نوازندگی ساز ایرانی برای برادران پنجشنبه 11 دی ماه و برای خواهران جمعه 12 دی ماه برگزار می شود. به همراه‌ داشتن‌ ساز تخصصی‌ برای معرفی‌شدگان ضروری‌ است.

1- نوازندگی موسیقی ایرانی‌: تسلط لازم به یکی از سازهای سنتی ایران(به استثنای سازهای ضربی) و مبانی نظری و عملی موسیقی ایرانی و نیز تسلط لازم به سرایش و شنوایی.

2- نوازندگی موسیقی جهانی: تسلط لازم به یکی از سازهای موجود در ارکسترهای سمفونیک (به استثنای سازهای ضربی) و مبانی نظری و عملی موسیقی جهانی و نیز تسلط لازم به سرایش و شنوایی.

3- نوازندگی موسیقی نظامی: تسلط لازم به یکی از سازهای بادی-چوبی یا بادی- برنجی، ارکستر سمفونیک (به استثنای سازهای ضربی) و نیز تسلط لازم به سرایش و شنوایی.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها