مشاور امور ایثارگران معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری گفت: زنانی مانند شهناز حاجی شاه و شهناز محمدی از شهدای مقاومت 45 روزه خرمشهر بودند و علاوه بر آن زمانی که شهید محمد جهان‌آرا فرمانده سپاه خرمشهر بود زنان بخش مهمات سپاه را در این شهر سرپرستی می‌کردند.
کد خبر: ۶۷۷۵۳۹
شهید جهان‌آرا چه مسئولیتی به زنان داد؟

نرگس کریمی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: زنان نقش پر رنگی به عنوان امدادگر و پزشک در دوران دفاع مقدس از جمله فتح خرمشهر داشتند. آنان با خطر اسارت مواجه بودند و از جمله آنان می‌توان به معصومه آباد و فاطمه ناهیدی اشاره کرد.

مشاور امور ایثارگران معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری تاکید کرد:‌ زنان در دوران دفاع مقدس مسلح بودند و پا به پای مردان از شهر خرمشهر حفاظت می‌کردند. برخی از آنها شهید و برخی دیگر مجروح شدند. این در حالی است که کمتر به فعالیت‌های آنان در این بخش توجه شده است.

وی افزود:‌ بسیاری از زنان نیروی سپاه بودند و پس از جنگ تحمیلی جزو پرسنل سپاه شدند. آنان در دفاع از میهن و آرمان‌های انقلاب حماسه‌های زیادی آفریدند؛ اما بیشتر به نقش آنان در تدارک پشت جبهه توجه شده است.

مشاور امور ایثارگران معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری درباره علت کمبود اطلاع‌رسانی در مورد نقش فعال زنان در فتح خرمشهرگفت:‌ در تمام طول تاریخ مردان تاریخ را نوشتند. بنابراین به نقش زنان کمتر توجه شده است، این درحالی‌است که به گفته شهید مطهری تاریخ مذنث (مذکر و مونث) است یعنی زنان و مردان هر دو در رقم خوردن آن نقش دارند.

کریمی در پایان درباره اقدامات معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری در زمینه بیان فداکاری‌های زنان در دوران دفاع مقدس به ویژه فتح خرمشهر اظهار داشت:‌ از گذشته تاکنون معاونت امور زنان و خانواده برنامه‌هایی را به طور مستقل یا با مشارکت نهادهای مرتبط در این زمینه برگزار کرده است. در این جهت در حال تعامل با نهادهای مرتبط به منظور همگرایی بیشتر برای بیان مجاهدت‌های زنان در دوران دفاع مقدس هستیم و برنامه‌های ما در دست بررسی و اقدام است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها