با تصویب نمایندگان مجلس؛

متخلفان کلان بانکی اعدام می شوند

نماینده تهران در مجلس با تاکید بر اینکه اغلب بدهکاران کلان بانکی دلال هستند و حاضر به پرداخت معوقات خود به بانک‌ها نیستند، گفت: مشکل و معضل اصلی نظام بانکی بخش قابل توجهی از بدهکاری سیستم بانکی است که بدهی خودشان را نمی‌پردازند.
کد خبر: ۶۷۴۷۵۵
نادران: اغلب بدهکاران کلان بانکی «دلال» هستند

الیاس نادران نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) خانه ملت در سخنانی به عنوان مخالف دو فوریت طرح دائمی شدن بند 16 قانون بودجه سال 1392 کل کشور، اظهار داشت: مشکل و معضل اصلی نظام بانکی کشور این است که بخش قابل توجهی از بدهکاران سیستم بانکی، بدهی خودشان را نمی‌پردازند.

وی افزود: در نتیجه این موضوع، بانک‌ها با انواع بدهی‌های سررسید گذشته و معوقه مواجه شدند، در این طرح هیچ مزیتی نه برای سیستم بانکی کشور و نه برای سرمایه‌گذاران وجود دارد.

نائب‌رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: در طرح دائمی شدن بند 16 قانون بودجه 92، مزیتی برای کسانی که می‌خواهند برای کشور کار تولیدی انجام دهند، وجود ندارد. این افراد اغلب دلال هستند و حاضر نیستند حق و حقوق سیستم بانکی کشور را بپردازند، مجلس با تصویب این طرح، به این افراد جایزه ندهد و اجازه دهید سیستم بانکی کار خودش را انجام دهد.

به گزارش فارس، در بند 16 قانون بودجه 92 آمده است: به منظور حمایت از تولید و اشتغال، بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری دارای مجوز از بانک مرکزی پس از تائید هیأت مدیره بانک با درخواست متقاضی، اصل و سود اعم از سود قبل و بعد از سررسید تسهیلات ریالی یا ارزی سررسید گذشته و معوقه پرداختی به اشخاص حقیقی و یا حقوقی بابت فعالیت در امور تولیدی صنعتی، معدنی، کشاورزی و خدماتی را که در بازپرداخت اقساط تسهیلات دریافتی به دلایل موجه دچار مشکل شده‌اند و قادر به پرداخت اقساط تسهیلات دریافتی نیستند، برای یک بار و تا 5 سال تقسیط و از سرفصل مطالبات سررسید گذشته و معوقه خارج نمایند.

مخالفت وکلای ملت با فوریت طرح دائمی شدن بند ۱۶ قانون بودجه ۹۲

بهارستان‌نشینان با یک و دو فوریت طرح دائمی شدن بند ۱۶ قانون بودجه ۹۲ کل کشور مخالفت کردند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز درخواست دو فوریت طرح دائمی شدن بند 16 قانون بودجه 92 کل کشور را مورد بررسی قرار دادند.

این طرح دارای یک ماده واحده است که به موجب آن از تاریخ تصویب این قانون، حکم بند 16 قانون بودجه سال 1392 کل کشور دائمی می‌گردد. این قانون از زمان تصویب لازم‌الاجرا است.

وکلای ملت با 90 رای موافق، 69 رای مخالف و 19 رای ممتنع از مجموع 201 نماینده حاضر در صحن علنی مجلس به درخواست دو فوریت طرح مذکور رای منفی دادند.

بهارستان‌نشینان همچنین با 90 رای موافق، 56 رای مخالف و 6 رای ممتنع از مجموع 200 نماینده حاضر در صحن علنی مجلس شورای اسلامی با یک فوریت این طرح مخالفت کردند.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
مسلمی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۴
۰
۰
آقای نادران پیشتر هم مخالفت خود را در خصوص تأسیس شركتهای شرخری در مجلس اظهار داشتند اما متاسفانه بانك مركزی و بانكهای خصوصی شركتهای مذكور را تشكیل دادند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

نیازمندی ها