رئیس فراکسیون زنان مجلس با تشریح جزییات دیدار اعضای این فراکسیون با معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده از تدوین لایحه بیمه زنان خانه دار از سوی دولت و اجرایی شدن افزایش مرخصی زایمان زنان در سال 93 خبر داد.
کد خبر: ۶۶۰۸۰۳
دستور اجرای مرخصی 9 ماهه زایمان صادر شد

فاطمه رهبر در گفت‌وگو با مهر با بیان این مطلب افزود: اعضای فراکسیون زنان مجلس در دیدار با معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده که شب گذشته (دوشنبه شب ) در دفتر این معاونت انجام شد، بر پیگیری مطالبات زنان در موضوعات مختلف تاکید کردند.

وی افزود: در این دیدار نمایندگان زن به برخی از قوانینی که در مجلس هفتم و هشتم در حوزه زنان تصویب شد اما هیچگاه شکل اجرایی به خود نگرفت اشاره کردند که از جمله آنها می توان به افزایش مرخصی زایمان زنان از 6 ماه به 9 ماه اشاره کرد. در این زمینه معاون رئیس جمهور اعلام کرد که بتازگی معاون اجرایی ریاست جمهوری به معاون برنامه ریزی و راهبردی دستور اجرایی شدن افزایش مرخصی زایمان را در سال 93 داده است. بنابراین در سال جدید باید منتظر اجرایی شدن آن باشیم.

لایحه بیمه زنان خانه دار بزودی تدوین و به مجلس ارائه می شود

رهبر توضیح داد: همچنین در این جلسه درباره بیمه زنان خانه دار به صورت جدی بحث و تبادل نظر شد. معاون رئیس جمهور قول تدوین لایحه بیمه زنان خانه دار را از سوی دولت داده و قرار است بزودی این لایحه به مجلس ارائه داده شود تا با تصویب این لایحه برای همیشه مشکل اختصاص اعتبار به بیمه زنان خانه دار حل شود.

رئیس فراکسیون زنان مجلس تصریح کرد: از معاون رئیس جمهور درباره اجرایی نشدن بیمه زنان خانه دار در سال گذشته به رغم اختصاص 100 میلیارد تومان اعتبار برای 200 هزار نفر زن خانه دار سوال شد که وی توضیح داد به دلیل عدم اختصاص اعتبار، تامین اجتماعی تنها 30 درصد تعهدات خود را اجرا کرد.

ارایه لایحه بیمه زنان‌خانه‌دار تا هفته زن

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: تا هفته زن لایحه بیمه زنان خانه دار برای ارائه به هیئت دولت آماده می‌شود.

شهیندخت مولا وردی در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام این خبر اظهار کرد: کارهای کارشناسی تدوین این لایحه انجام شده است اما به منظور کارشناسی دقیق‌تر از نهادهایی مانند سازمان تامین اجتماعی نیز درخواست کرده‌ایم تا دیدگاه‌های کارشناسی خود را در این باره ارائه دهند.

وی افزود: با توجه به آنکه شورای نگهبان به بحث بیمه زنان خانه دار در بودجه سال 93 ایراد وارد و اعلام کرده بود که باید این موضوع به صورت قانونی درآید ، معاونت امور زنان در این راستا پیش‌نویسی را آماده کرد. همچنین با توجه به اینکه بیمه زنان خانه‌دار دارای بار مالی است لازم است به لایحه تبدیل شود بنابراین در جلسه شب گذشته با فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی در این زمینه صحبت کردیم و براین اساس این فراکسیون با معاونت امور زنان و خانواده در این زمینه تشریک مساعی می‌کند.

وی با بیان اینکه دومین نشست مشترک خود را با اعضای فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی برگزار کردیم، گفت: محور اصلی این نشست نحوه پیگیری بیمه زنان خانه دار بود و با توجه به فاصله چند ماهه نشست اول و دوم مباحث مختلفی در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی اقدامات معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری در اجرایی کردن مرخصی زایمان، ماده 227 برنامه پنجم درباره سند ملی امنیت زنان و کودکان و تامین امنیت آنان در برابر خشونت، پیگیری تبصره ماده 26 قانون حمایت از کودکان بی سرپرست و بد سرپرست، پیگیری ساختار مناسب برای حضور زنان در دستگاه‌های اجرایی و چگونگی اجرایی کردن ماده 230 قانون برنامه پنجم توسعه را از جمله محورهایی ذکر کرد که در دومین نشست معاونت امور زنان و خانواده و فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی درباره آن صحبت شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
۰
۰
سلام چشمم اب نمیخوره همش وعدست
شركتی بانك
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۱
۰
۰
مرخصی دونفر كارمند تو شعبه بانك یكی بیمه بانك رسمی مرخصی 9 ماهه و دیگری شركتی با بیمه تامین اجتماعی 6 ماه اخه این چه عدالتی؟
كارمندزن
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
۰
۰
حدودا چقدر طول میكشه اجراش كنن???

نیازمندی ها