ایران زمین

نصب بخاری تابشی در مدارس روستایی آذربایجان غربی

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس آذربایجان غربی از نصب 1908 بخاری برقی تابشی در مدارس روستایی استان تا دو ماه آینده خبر داد.
کد خبر: ۶۲۶۷۴۸

فریبرز اسمعیل‌زاده با بیان این‌که در مرحله اول تجهیز مدارس، 636 بخاری برقی تابشی از طریق سازمان نوسازی مدارس کشور، به مدارس روستایی آذربایجان غربی ارسال و در این مدارس نصب شد، افزود: در مرحله دوم نیز 1272 دستگاه بخاری تابشی به استان اختصاص یافته است که حداکثر ظرف دو ماه نصب می‌شود و با نصب این سیستم، بخاری‌های نفتی از مدارس مربوطه جمع‌آوری و نسبت به ایمن سازی سیستم گرمایشی اقدام می‌شود.

وی با اشاره به این‌که هم اکنون بخاری نفتی گرمابخش 6500 کلاس درس روستایی استان است، تصریح کرد: برنامه‌ریزی برای تغییر سیستم گرمایشی این مدارس انجام شده است. ضمن این‌که برای احداث فضاهای آموزشی و پرورشی در سال‌های اخیر نیز علاوه بر رعایت همه ضوابط فنی و مقررات ملی ساختمان، برای کاهش مصرف سوخت و انرژی، سیستم‌های گرمایشی مدارس نیز استاندارد و از سیستم گرمایشی مرکزی یا موتورخانه استفاده می‌شود.

اسمعیل‌زاده با بیان این‌که برای حذف کامل بخاری‌های نفتی از مدارس به اعتباری حدود 700 میلیارد ریال نیاز است، خاطرنشان کرد: در صورت تامین به موقع اعتبارات دو تا سه سال برای تغییر سیستم گرمایشی این تعداد کلاس درس زمان نیاز است.‌/‌ مهر

چایکاران مطالبات خود را دریافت نکردند

رئیس اتحادیه چایکاران کشور گفت: 90 درصد مطالبات چایکاران پرداخت شده، اما هیچ چایکاری تاکنون بهای کامل محصول خود را دریافت نکرده و همچنان بابت فروش تضمینی محصول خود طلبکار هستند.

ایرج هوسمی افزود:‌ درست است که امسال چایکاران وضع بهتری نسبت به سال گذشته داشتند و تا پایان آبان 90 درصد از حجم مطالبات آنها بابت تحویل برگ سبز به دولت پرداخت شده است، اما طی آخرین جلسه‌ای که با معاون برنامه‌ریزی رئیس‌جمهور و وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد، مقرر شده بود تا توجه بیشتری به چایکاران و باغات چای شود.وی افزود: اکنون چایکاران هنوز مطالبات خود را بابت بهای برگ سبز به صورت کامل از دولت دریافت نکرد‌ه‌اند و با توجه به این که باید بهزراعی باغات از ابتدا تا پایان آذر انجام شود، تاکنون هیچ تسهیلاتی برای این کار پرداخت نشده است. رئیس اتحادیه چایکاران ادامه داد: چایکاران هم حتی اگر همه بهای برگ سبز خود را تحویل گرفته باشند، پولی برای بهزراعی ندارند و اگر مسئولان می‌خواهند صنعت چای احیا شود باید برای بهزراعی باغات تسهیلات ارزان قیمت دهند در غیر این صورت نمی‌توان نسبت به افزایش کمی و کیفی تولید این محصول امیدوار بود.

هوسمی خاطرنشان کرد:‌ در سال‌های 69 و 70 معادل 68 هزار تن چای خشک در داخل تولید می‌شد، اما پس از آن هر ساله روند کاهش تولید چای ادامه یافت و امسال تولید این محصول به حدود 18 هزار تن رسیده است.

پیش از این رئیس سازمان چای از پرداخت 87 درصد از مطالبات چایکاران خبر داده و گفته بود بهای کل خرید تضمینی برگ سبز چای امسال حدود 69 میلیارد تومان است که تاکنون 60 میلیارد تومان آن پرداخت شده و بقیه در اسرع وقت پرداخت می‌شود.‌ / ‌ایسنا

ارومیه صاحب تراموا می‌شود

شهردار ارومیه از راه‌اندازی تراموا به جای بی‌.آر.تی در خیابان های این شهر خبر داد.

حضرت‌پور افزود: از دیگر برنامه‌هایی که قصد اجرای آن را داریم و در بودجه سال 1393 نیز برای آن اعتبار در نظر گرفته شده است، رفع نقص‌هایی است که در باغ رضوان وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: از نخستین ساعت بارش برف در شهر، عملیات برف‌روبی را آغاز کردیم و اولین هدف ما جلوگیری از انسداد مسیرهای اصلی بود که خوشبختانه این امر در تمامی مسیرها حاصل شد.

حضرت‌پور تصریح کرد: قصد نداشتیم تمام تمرکزمان را صرف مناطق مرکزی شهر کنیم. ابتدا به برف‌روبی در معابری با عرض کمتر از 12 تا 16 متر پرداختیم، چرا که حتی استفاده از گریدر هم با توجه به عرض کم معابر در این مناطق، ساکنان آن را با مشکل مواجه می‌کرد.

وی اضافه کرد: از عملکرد اتوبوسر‌انی در این چند روز راضی هستم، اما به نظرم تاکسیرانی عملکرد خوبی نداشت؛ البته از همان روز نخست پیامک‌هایی به رانندگان خاطی که حاضر به ارائه خدمات در شهر نشده بودند ارسال شد، اما انتظار ما از تاکسیرانی فراتر از این بود.‌/ ‌ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها