وزیر اقتصاد:

وضع آشفته معافیت‌های مالیاتی سامان می‌گیرد

وزیر اقتصاد بر ساماندهی وضعیت آشفته معافیت‌های مالیاتی به عنوان یکی از الزامات اقتصاد کشور تاکید و اظهار کرد: متاسفانه تفکر نادرستی در جامعه وجود دارد که در صورت ارزیابی مثبت از یک فعالیت، باید آن را از پرداخت مالیات معاف کرد.
کد خبر: ۶۱۵۱۵۲

به گزارش ایرنا، علی طیب‌نیا دیروز در گردهمایی مدیران کل امور مالیاتی کشور افزود: این باور در صورت تسری به دیگر بخش‌ها بسیار دردسرساز می‌شود، زیرا همه تولیدات اعم از کشاورزی، صنعتی، فرهنگی و... می‌تواند بسیار مفید ارزیابی شود.

وی تصریح کرد: البته در شرایط فعلی و با توجه به تحریم ها، در صورتی که یک بنگاه اقتصادی، با رکود و ضرر و زیان مالی ناشی از تحریم‌ها مواجه شد، ما موظف هستیم نهایت ارفاق را برای آنان در نظر بگیریم.

وی، مهم‌ترین علت حاکمیت رکود، تورم بالا و رشد اقتصادی پایین طی چهار دهه گذشته کشور را وابستگی به درآمدهای نفتی و سهم اندک درآمدهای مالیاتی در بودجه‌های سالانه دانست که در مقایسه با استانداردهای بین‌المللی تفاوت فاحشی را نشان می‌دهد.

وی دلیل این امر را سهل‌الوصول بودن درآمدهای نفتی خواند که انگیزه تلاش جدی دولت‌ها برای کسب و افزایش درآمد از محل مالیات را از بین برده است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: تلاش در جهت وصول درآمدهای مالیاتی جزو اولویت‌های اصلی دولت است، زیرا این امر، هم می‌تواند توان مقاومت کشور را در عرصه‌های بین‌المللی بالا ببرد و هم مشکلات معیشت مردم در داخل را رفع کند.وی افزود: نفت سرمایه ملی و خدادادی ماست که باید برای نسل‌های بعد هم حفظ شود و نباید عواید حاصل از آن را درآمد تلقی کرد و هر چقدر سهم مالیات که همان درآمد پاک است و اتکای دولت به آن افزایش یابد، اقتصاد سالم‌تری خواهیم داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها