رئیس اداره درمان بیماری های معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت:

اعطای تسهیلات ۵۰۰ میلیون ریالی به بیماران خاص و مبتلا به سرطان

رییس سازمان غذا و دارو خبر داد

کاهش قیمت 20 قلم داروی جدید بیماران خاص

رییس سازمان غذا و دارو و معاون وزیر بهداشت از اضافه شدن 20 قلم داروی جدید تا پایان این هفته به فهرست داروهای حمایتی بیماران خاص و صعب‌العلاج که از مهرماه سال جاری مشمول کاهش قیمت به نرخ سال گذشته شدند، خبر داد.
کد خبر: ۶۰۷۰۳۱
کاهش قیمت 20 قلم داروی جدید بیماران خاص

رسول دیناروند در گفت‌و‌گو با ایسنا، درپاسخ به پرسشی پیرامون زمان آغاز مرحله دوم تخصیص یارانه دارو به بیمه‌ها، عنوان کرد: تخصیص اعتبار به بیمه‌ها طبق روال در حال انجام است.

وی با اشاره به پرداخت فاز دوم یارانه دارو به بیمه‌ها، ادامه داد:‌ تاکنون 400 میلیارد تومان اعتبار را توزیع کرده‌ایم و در آبان ماه نیز مرحله دوم توزیع اعتبار به بیمه‌ها انجام می‌شود. در واقع بناست این اعتبارات دارویی ماهانه پرداخت شوند.

رییس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه در حال بررسی 20 قلم داروی جدید برای اضافه شدن به فهرست داروهای حمایتی تحت پوشش بیمه برای اعطای اعتبار و کاهش قیمت آنها در این هفته هستیم، گفت: این اقلام داروهای بسیار گران قیمتی هستند که بیماران صعب‌العلاج به آن‌ها نیاز دارند. یک جلسه دو روز گذشته در این خصوص داشتیم و انشالله یک جلسه دیگر هم با حضور مدیران مربوط خواهیم داشت که به محض نهایی شدن ابلاغ می‌شود.

دیناروند درباره مشکلات دارویی بیماران «ام اس»، گفت: اقدامات خوبی برای بیماران «ام اس» انجام شده است. داروهای ایرانی این بیماران تقریبا رایگان است و داروهای خارجی هم تا 70 درصد حمایت می‌شود.

 پیش از این نیز 136 قلم داروی بیماران خاص و صعب‌العلاج مشمول دریافت مابه‌التفاوت نرخ ارز شده و قیمت آنها به سال قبل بازگشته است.

سرانه مصرف دارو برای برخی بیماران 70 میلیون تومان در سال است

رئیس سازمان غذا و دارو گفت:سرانه مصرف داروی هر ایرانی 70 هزار تومان است در حالی که 3 برابر هزینه‌ داروهای ایرانی به عنوان یارانه برای داروهای خارجی خرج می‌شود و سرانه داروهای گران گاهی تا 70 میلیون تومان هم در سال افزایش می‌یابد.

به گزارش فارس، دیناروند در مراسم افتتاحیه خط تولید اولین داروی خوراکی ام اس گفت: هزینه داروهای بیماران ام اس سالانه در خارج از کشور حدود 30 هزار دلار است اما در کشور ما این رقم 10 میلیون تومان است که 90 درصد آن را بیمه‌ها و 10 درصد را بیماران پرداخت می کنند.

وی ادامه داد:سرانه مصرف داروی هر ایرانی در سال گذشته 70 هزار تومان بوده که 30 هزار تومان آن توسط دولت و سازمان‌های بیمه‌گر تامین شده و 40 هزار تومان را بیماران پرداخت کردند که در ماه حدود 3500 تومان می شود و رقم بالایی نیست.

رئیس سازمان غذا ودارو گفت:در حال حاضر 3 برابر هزینه‌های داروهای ایرانی به عنوان یارانه برای داروهای خارجی اختصاص می‌یابد و ما نگران بیمارانی هستیم که مجبورند داروهای گران قیمت مصرف کنند.

دیناروند تصریح کرد:حدود 4 درصد از بیماران در کشور داروهای گران قیمت استفاده می‌کنند که این رقم به جای سرانه 70 هزارتومانی داروهای معمولی گاهی تا هزار برابر یعنی تا 70 میلیون تومان افزایش می یابد.

وی افزود: بیمه‌ها در رابطه با این افراد تا 90 درصد هزینه‌ها را پوشش می‌دهند که بخش عمده‌ای از اعتبار آن توسط وزارت بهداشت تامین می‌شود و برای پوشش بیشتر داروهای گران تفاهم‌نامه‌هایی در دست است که به زودی ابلاغ می شوند.

دیناروند گفت: البته اقدامی را مبنی بر تعامل با انجمن ها و سازمان نظام پزشکی آغاز کرده ایم تا پزشکان از داروهای تولید داخل حمایت کنند و در تجویز نسخه های بیماران آن را لحاظ کنند.

newsQrCode
برچسب ها: دارو بیماران خاص
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها