افرادی که خود را نامزد انتخابات کرده و قصد ورود به دنیای سیاست را دارند، بی‌شک باید بیش از گذشته مراقب کلام و گفته‌های خود باشند. بیان جملات اشتباه و گاه گاف‌های عجیب ممکن است به جنجالی مهم و بزرگ برای آنها تبدیل شود. این در واقع مساله‌ای است که برای خانم استفانی بنیستر در استرالیا رخ داد.
کد خبر: ۵۸۶۸۵۸
گاف عجیب نامزد انتخابات عمومی استرالیا

آن‌گونه که رسانه‌ها اعلام کرده‌اند این خانم بیست و هفت ساله قرار بود به عنوان یکی از نامزدهای حزب یک ملت برای کسب کرسی در ایالت کوئینزلند در انتخابات عمومی این کشور شرکت کند.

تا جمعه‌شب هیچ مشکلی در روند مبارزات انتخاباتی این خانم دیده نمی‌شد و احتمالا او، خود را در آینده‌ای نزدیک در عرصه سیاسی استرالیا فعال می‌دید. اما یک گفت‌وگوی تلویزیونی تمام نقشه‌های خانم بنیستر را نقش بر آب کرد.

وی در این مصاحبه تلویزیونی در پاسخ به یکی از پرسش‌های مجری اظهار کرد: من با اسلام به عنوان یک کشور مخالف نیستم، اما فکر می‌کنم که قوانین آنها در استرالیا مورد استقبال قرار نمی‌گیرد. او در این مصاحبه بارها از لفظ حرام به جای حلال استفاده کرد. البته این پایان گاف‌های بنیستر نبود. وی در ادامه اظهارات عجیب خود اعلام کرد پیروان دین یهود از عیسی مسیح پیروی می‌کنند.

پس از آن بود که موج انتقادها و واکنش‌های منفی نسبت به بی‌اطلاعی این نامزد به سمت وی سرازیر شد. این انتقادها به حدی زیاد شد که او مجبور شد از شرکت در انتخابات عمومی کناره‌گیری کند.

خانم بنیستر همچنین در پاسخ به واکنش‌های گسترده به این اظهاراتش گفت این مصاحبه را طوری ویرایش کرده‌اند که او احمق جلوه داده شود.

در این میان، برخی رسانه‌های استرالیا این نامزد انتخاباتی را «سارا پالین استرالیا» توصیف کردند، چرا که سارا پالین نیز در رقابت‌های انتخابات ریاست‌ جمهوری آمریکا در سال 2008، افغانستان را «کشور همسایه آمریکا» توصیف کرده بود. البته این اولین جنجال‌آفرینی این خانم نیست.

 وی پیشتر با رفتن به فروشگاهی اقدام به چسباندن برچسب‌هایی کرده بود که روی آن نوشته شده بود مواد غذایی حلال باعث کمک مالی به تروریسم می‌شود. آن اقدام باعث دستگیری او شد.

حسین خلیلی ‌-‌ گروه بین‌الملل

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها