رئیس سازمان محیط زیست و توسعه پایدار شهر تهران هشدار داد: ایران جزو ده کشور اول مصرف‌کننده کیسه پلاستیکی دنیاست.
کد خبر: ۴۸۶۷۸۷

روزانه در تهران 500 تن کیسه پلاستیکی استفاده می‌شود. باید کیسه پلاستیکی از فروشگاه‌های بزرگ حذف شود و امیدواریم مسئولان تا پایان دوره‌شان چیزی از محیط زیست باقی بگذارند.

به گزارش فارس، محمدهادی حیدرزاده در مراسمی که به عنوان «امروز یک کیسه پلاستیکی کمتر» در جمع خبرنگاران گفت: بیست‌ویکم تیرماه با هدف درست مصرف کردن کیسه‌های پلاستیکی به عنوان «امروز یک کیسه پلاستیکی کمتر» نامگذاری شده است.

وی ادامه داد: نامگذاری امروز بهانه‌ای است برای این‌که مردم و مسئولان در صرفه‌جویی کیسه‌های پلاستیکی اقدام کنند.

رئیس سازمان محیط زیست و توسعه پایدار شهر تهران یادآور شد: کشورهای توسعه یافته به این سمت حرکت کرده‌اند که از کیسه‌های پلاستیکی کمتر استفاده کنند.

وی درباره معضلات زیست‌محیطی استفاده از کیسه‌های پلاستیکی بیان کرد: این کیسه‌ها 300 تا 400 سال در طبیعت می‌مانند و موجب آلودگی خاک می‌شوند، همچنین کیسه‌های پلاستیکی آلودگی‌های بصری و بهداشتی ایجاد می‌کند که مهم‌ترین آن آلودگی بهداشتی است که کمتر به این موضوع پرداخته می‌شود.

حیدرزاده افزود: کیسه‌های پلاستیکی در تماس با مواد غذایی ماده‌ای دارند که موجب سرطان‌های گوارشی، معده و دیگر مشکلات می‌شود.

وی بیان کرد: اسباب‌بازی‌های پلاستیکی نیز چون دارای مشتقات نفتی است موجب بیماری‌هایی در کودکان می‌شود.حیدرزاده بیان کرد: مواد غذایی داغی که در ماه رمضان در ظروف پلاستیکی توزیع می‌شود مصداق واقعی سرطان است.

رئیس سازمان محیط زیست و توسعه پایدار شهر تهران یادآور شد: ذائقه تولیدکننده و توزیع‌کننده را مصرف‌کننده تعیین می‌کند و باید به سمت تولیدات جایگزین کیسه‌های پلاستیکی برویم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها