گرد و غبار شدت گرفت

در حالی که پیش‌بینی شده بود میزان ذرات معلق در هوای استان روز گذشته کاهش داشته باشد ولی متاسفانه با پیشروی ریزگردهای عربی آلودگی هوای این استان به 6 برابر حد استاندارد رسیده است.
کد خبر: ۴۵۸۹۲۰

‌مدیرکل محیط‌زیست استان لرستان در این رابطه به مهر اظهار کرد: میزان ذرات معلق در هوای استان لرستان دیروز دوشنبه به بیش از 900 میکروگرم بر متر مکعب رسیده است.‌ محسین بازگیر با اشاره به قرار گرفتن هوای استان در وضعیت خطرناک افزود: این میزان آلودگی هوا معادل 6 برابر حد استاندارد است.

این در حالی است که روز گذشته میزان ذرات معلق در هوای استان لرستان در پیک آلایندگی به 660 میکروگرم بر متر مکعب رسیده بود که با این تفاسیر وضعیت آلودگی هوای استان دیروز نسبت به روز یکشنبه بدتر شده است.

به گفته مدیرکل محیط‌زیست لرستان، این استان در سال جاری میزبان بیش از 75 روز آلوده متاثر از ورود ریزگردهای عربی بوده است.‌ بازگیر از لرستانی‌ها خواست که از ورزش کردن و فعالیت‌های بدنی در هوای غبارآلود خودداری کنند. وی همچنین گفت: بیماران قلبی و تنفسی بویژه سالخوردگان و خردسالان غیر از مواقع ضروری از منزل خارج نشوند.‌ ورود موج جدید آلودگی هوا به استان در حالی رخ می‌دهد که لرستانی‌ها در چند ماه اخیر تاحدودی از حضور ریزگردهای عربی در امان مانده بودند ولی باز هم موج جدید گرد و غبار هوای این استان را غبارآلود کرد.

با توجه به میزان آلودگی هوای استان کارشناسان توصیه می‌کنند در این هوای آلوده مردم از فعالیت‌های غیرضروری در هوای آزاد خودداری کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به مخاطرات ریزگردهای عربی برای سلامتی انسان، گفت:‌ ایجاد بیماری‌های دستگاه تنفسی، بروز عفونت گوش میانی، بروز بیماری‌های انسداد دستگاه‌ تنفسی و بروز سرطان ریه برخی از این مخاطرات است.

امید علی پاپی با اشاره به تاثیرات ریزگردهای عربی بر سلامت انسان‌ها ادامه داد: ایجاد بیماری‌های دستگاه تنفسی،‌ بروز عفونت گوش میانی، بروز بیماری‌های انسداد دستگاه تنفسی، بروز سرطان ریه، بروز بیماری‌های قلبی و عروقی و عفونت حاد دستگاه تنفسی از جمله تاثیرات ریزگردهای عربی بر سلامت انسان‌هاست.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان با اشاره به گروه‌های آسیب‌پذیر در برابر ریزگردهای عربی عنوان کرد:‌ نوزادان، کودکان، نوجوانان، سالمندان، افراد مبتلا به آسم، برونشیت، بیماران قلبی و مادران باردار از جمله گروه‌های آسیب‌پذیر در برابر ریزگردهای عربی و گرد و غبار هستند.‌ پاپی با بیان این‌که ورود گرد و غبار موجب بروز حساسیت‌ها و آلرژی‌های فراوان در بدن انسان می‌شود،‌ یادآور شد:‌ براساس مطالعات سازمان بهداشت جهانی افزایش 10 میکروگرم در متر مکعب در میانگین سالانه ذرات معلق در هوا یک درصد میزان مرگ و میر را افزایش می‌دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها