مدیرکل ستاد بحران استان اصفهان گفت: رویکرد ستاد مدیریت بحران استان، جلوگیری از پرت آب است.
کد خبر: ۴۲۶۸۵۹

منصور شیشه فروش در گفت‌وگو با ایسنا، یکی از بخش‌هایی که در مدیریت خشکسالی و کمیته‌های ریسک خشکسالی استان برای آن اعتبار در نظر گرفته شده است، بحث جلوگیری از پرت آب در شبکه‌های آب روستایی و شهری اعلام کرد و افزود: طی شش ماه گذشته در 22 نقطه از شبکه‌های اصلی آب شهری و روستایی نشت یابی صورت گرفته و از هدر رفت آب جلوگیری شده است.

وی با بیان این‌که در این مدت در حدود 700 کیلومتر از شبکه‌های آب شهری و روستایی برای مقابله با اثرات خشکسالی بازسازی و مرمت شده است، اظهار کرد: در این راستا از پرت و هدر رفت حدود 15درصد آب شرب شهری و روستایی جلوگیری شده است.

مدیر کل ستاد بحران استان به افزایش 1.5 تا دو درجه‌ای گرما در تابستان سال جاری نسبت به سال گذشته اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر حدود 386روستا و 10شهر با کمبود و افت فشار آب مواجه هستند و تامین آب آنها از طریق سیار صورت می‌گیرد.

شیشه فروش، اعتباری که سال گذشته برای جلوگیری از پرت و بازسازی شبکه‌های آب شهری و روستایی در نظر گرفته شد را حدود 200میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: این اعتبار در اختیار شرکت‌های آب شهری و روستایی و اداره آب و فاضلاب کاشان قرار داده شد؛ با اجرای این طرح مدیریت ویژه‌ای در بحث جلوگیری از هدر رفت آب در بخش آب روستایی و شهری صورت گرفت.

وی به اقدامات صورت گرفته به منظور رفع کمبود آب در سطح استان اشاره کرد و گفت: حفر 22حلقه چاه در مناطق مختلف، ساخت منبع ذخیره آب در مناطق تحت تاثیر خشکسالی و اجرای شبکه‌های آب شرب روستایی و شهری به صورت ویژه از اقدامات صورت گرفته در این راستا می‌باشد.

مدیر کل ستاد بحران استان، عنوان کرد: با توجه به استمرار شرایط خشکسالی در سال زراعی 90 ــ 89 برآورد خسارت خشکسالی در استان بیش از 8هزارو 800میلیارد ریال می‌باشد.

شیشه فروش به خشک شدن بیش از 50درصد از قنوات، چشمه و چاه‌های استان به ویژه در مناطق شرقی و شهرستان‌های اردستان، نائین و خوروبیابانک اشاره کرد و گفت: سال زراعی جدید در شرف آغاز است و تنها راهکار جبران خسارت کشاورزان، حمایت بیمه است.

وی با بیان این‌که در حال حاضر حدود 65درصد باغات و زراعت استان بیمه هستند، خاطرنشان کرد: این رقم باید به 100درصد برسد و می‌طلبد که اقدامات فرهنگ سازی در این زمینه صورت گیرد.

مدیرکل ستاد بحران استان با بیان این‌که سال گذشته حدود 500میلیارد ریال غرامت به خسارت دیدگان بخش کشاورزی از طرف صندوق بیمه پرداخت شده است، به تشکیل کمیته ویژه توسعه بیمه اشاره کرد و گفت: کشاورزان به بانک‌های کشاورزی مراجعه و نسبت به بیمه مزارع و باغات خود اقدام کنند. این بیمه شامل گرمازدگی، خشکسالی و آفات نباتی و گیاهی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها