جام جم آنلاین: «شرون واتکینز» خلاف های روسای خود را در شرکت «انرون» علنی کرد گفت علی رغم تلاش ها برای پاک کردن شرکت های بزرگ آمریکایی ، «مدیران دیکتاتور منش» در بسیاری از این شرکت ها چنان رفتار می کنند که گویی ملک خصوصی آنها است.
کد خبر: ۳۳۳۱۲
وی گفت هنوز بسیاری از قوانین و مقررات حسابداری را می توان دستکاری کرد و گزارش های تحلیلگران برای ارایه تصویر واقعی شرکت ها به سرمایه گذاران آنها هنوز به شدت ناقص هستند.
معاون سابق شرکت انرون گفت تصویب مقررات جدید در امریکا وضع اداره شرکت ها را بهتر کرده است اما رفتارها چندان بهتر نشده است.
وی افزود این به عهده سرمایه گذاران نهادی - که در نهایت بیشتر شرکت های بزرگ را کنترل می کنند - است که در مهار مدیران سرکش فعال تر باشند.
به عقیده من مدیران شاه صفت در امریکا از بین نرفته اند. رفتار بسیاری از این مدیران بیشتر شبیه دیکتاتورهای کشورهای ثروتمند آفریقایی است که شرکت ها را مانند اموال خصوصی خود اداره می کنند.
خانم واتگینز به خاطر افشای نادرستی ها در شرکت انرون , شخصیت سال 2002 مجله تایم شد وی ابتدا در شرکتی کار می کرد که سرمایه گذاری های یک میلیارد دلاری انرون را در بخش انرژی اداره می کرد.
وی در اوت 2001 به «کنت لی» رییس وقت انرون درباره وجود بی نظمی ها در حساب های این شرکت هشدار داد و در نوامبر 2002 از انرون استعفا کرد.
وی گفت ایستادگی در برابر زیاده روی ها و کج روی های شرکت تنها کاری بود که می بایست انجام دهد.
خانم واتکینز افزود با افراد دیگری که پته شرکت های بزرگ را روی آب می ریزند چنان بدرفتاری می شود که آنان به اجبار طلاق می گیرند و به الکل رو می آورند و تا وقتی که روی کسانی که با کج روی ها و نادرستی ها در این شرکت ها مبارزه می کنند بر چسب «دردسرساز و مشکل آفرین» می زنند اوضاع تغییر نخواهد کرد.
وی گفت با توجه به سابقه کارش در انرون ، انتظار ندارد در حال حاضر کاری در شرکت های بزرگ پیدا کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها